Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 15 augusti 2013

Av Kvasthilda - 15 augusti 2013 21:59


Ja, gott om färger är det. HEJJJJJJJA EMMA o MOA! Modigt gjort. 


HEJJA EMMA O MOA! Hoppas Emma får ladda i fred nu, till finalen. Håll er borta, alla journalister o låt dem vara ifred. Kanske inte bästa tillfället att gå ut med uttalandet/bilden, då det är några dagar kvar till finalen, för murvlar är obarmhärtiga o kan de störa henne och andra utövare, gör de det i jakten på scoopet. 

Hur som helst. BRA jobbat o LYCKA TILL! 


O guld till oss. Genom Etiopien. Mycket färg där också. Abeba Aregawi. Bara namnet är färgstarkt i sig. O hennes flagga ÄR blågul. Vad sura finnar än säger. 


Åsså ett par knäppa ryssar på det. En som försökte sig på världsrekordet i stället för att försöka fixa ett europarekord. Åsså en som slutar med en korkad presskonferens. Eller snarare, korkade uttalanden. Vad hände med "Inga kommentarer"? *skakar på huvudet* 

Av Kvasthilda - 15 augusti 2013 09:00


Tema nr 42 Design

227/365


Såg nyligen på en facebookgrupp det som skulle ha blivit ett gravkapell. Den var ritad av någons far före kriget och skulle troligen sättas upp på den plats där Fredskapellet idag står. Arkitekten hade till och med ritat in ordet FRED ovanför portalen med höga pelare. Kapellet hade romersk stil. Designen på det som efter kriget, till slut blev Fredskapellet, ser annorlunda ut. De ska stå sig genom åren, kyrkor och kapell, så man får hoppas att arkitekterna designar dem för varaktighet. Fredskapellet i Narvik är så vackert i all sin enkelhet. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 15 augusti 2013 00:51


Ännu en fantastisk dag i bregottfabriken. Sov til tolvsnåret. Klev upp o iddes inte ens koka kaffe. Satte mig vid datorn en stund o kollade lite epost. Funderade ett tag o kom så på att jag hade ett paket att hämta. Var ju därför jag skulle ha bilen idag. Väntade ändå in halvtreslaget för att slå ihop det med hämtning av Sonen som jag körde till jobbet i morse innan jag stupade i säng. Medan jag sitter o väntar på honom fick jag mess från Dotra som var hemma hos oss. Hmmm... Junior hade tre ärenden så hon for därifrån igen. Vi gjorde det vi skulle o for sen o hälsade på henne en kortis med deras post. Men emedan detta pågick, ett av ärendena. PsfE hade ringt två gånger idag, som jag ignorerade. Medan vi var på en av butikerna ringde PsfT. Jag struntade i vibrationerna en stund men svarade i alla fall till slut. Han hann lägga på igen. Äh. Han ringer väl igen, Verkade så angelägen. PsfT o PsfE får jag namn o nummer på men när det är Okänd i displayen... Jaha Nu ringer PsfI också... Det var då ett jävla ringande. Jodå. Visst vare det hon. -Kan du jobba nåt nästa vecka? -Ehh. Är på stan. Det får jag återkomma till. Vad vill ni allihop??? -Vi tycker ju om dig förstår du väl säger då PsfI. Jojo.... Vad ville T då? Nytt tågnummer ikväll. När jag kom hem kollade jag tidtabellen o fick spatt o spader. Avgång för en timme sen... Ehhh va?!??? O PsfI sa att du behöver nog inte börja något tidigare, men ring Vännäs för säkerhets skull. Eller Umeå då... Ringde dit o blev fan inge klokare. Inte ett spår av tåget. Det går nämligen längs Inlandsbanan X antal mil o där råder Vilda Västern. Ingen vet nåt. Provade Togleder o Tågledaren för Norr. Nähä. Det är Ånge som sköter Inlandsbanan. Pratade med Vännäs fjorton gånger o Fjärren ett par. Försökte ringa Tobbe som skulle komma med tåget. Nä,. Inget svar. FIck ett nummer av T till honom som inte stämde med det jag hade. Kollade med Vännäs o nä, det är en nolla. Så småningom fick jag en blänkare på fejjan att tåget anlänt Gällivare så jag ringde tågnumret o där var Tobbe. Jag hade fått rätt nummer av T för han har bytt! *jisses* Min panik tidigare mynnade ut i rätt tid till slut. Halkade in i rätt rute när jag gled över på norsk sida. O där rådde panik i höga skalor också. -Vi måste lossa o lasta. Helst före halvtvå så tåget hinner gå innan de stänger banan på norska sidan. MatsTore lät lite halvstressad. Nu har jag lämnat av lok o vagnar o sitter på hotellet o jag hoppas tömningen av containrar gick fort nog så de får dit det som ska söderut igen. Korta tåg så det går rätt fort. Kan ju inte köra fullånga tåg längs Inlandsbanan. Kändes lite fjantigt med tio vagnar. 

Halvt tåg. Men i morrn blir det tillbaks till ordningen. Så gott det går med Northlands tåg. Tomlådor hem. 

Det är då det. Nu ska jag sova gott en natt. Äta frukost i lugn o ro o ha nästan hela dan på mig innan det bär hemåt i morrn. 

G'Natt! 

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards