Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 17 augusti 2013

Av Kvasthilda - 17 augusti 2013 16:28


Eftersom jag kom hem så sent inatt och gett mig ut tidigt idag igen, har jag inte hunnit med kryssbloggandet på morgonen. Nu har jag dock några timmar mellan mina tåg så jag tar väl itu med det. I teven pågår damernas höjdfinal så det är lite splittrat. O där rev Emma första på 93... Ajdå. 

Nåja. 


Soppapåfyllningen hos mig var det lite si o så med med min korta natt o det verkar som om det var lite si o så med det hos Roy o Roger också. Åtminstone reparationer av den beige mannens Volvo. Macken förstås. Lill Lindfors sjöng en version snabbare än grabbarna. 


Rosebuds and Bluebells. På svenska sjöng vi om Vildrosor, blåsippor, lindblommor och kamomill. Änglamark. Roger Hinchliffe sjöng den på engelska. 


På engelska sjöngs också nästa låt. Av förklarliga skäl. USA for Africa kallade sig supergruppen med en massa, massa superstjärnor. Man kan inte ens börja räkna upp dem alla. Det var stora solister o stora stjärnor bakom i kören. De drog in MASSOR med pengar till de nödställda i Afrika med över tio miljoner sålda singlar. We Are the World


Så nåt mer lågmält. Melissa Horn. Innan jag kände dig


Philip Jers spelade för oss sen - på sitt munspel


Sen for vi ner till Haga o tittade till Herkules. Den stora arbetshästen Hebbe Lelle skötte om. Han sjöng med pappa Albert. Fast egentligen var det ju Tomas von Brömssen och Sten-Åke Cederhök. Goa Gubbar. 


Dunderhonung, hej hej, dunderhonung
Allting känns häftigt, allting känns ballt (åhåhåh)
Känner att jag nu kan lyfta allt
Dunderhonung, hej hej, dunderhonung
Läckraste honungen någon har haft (åhåhåh)
För med dunderhonung får jag kraft

Bamse sjöng alltså om Dunderhonung men i Gyllene Tiders originalversion heter den ju Sommartider. Fast det är ju rätt årstid för gyllene honung också... 


Vi fortsätter i sommartema. Som en sommarvind. Hon klarar sig bra utan sin nyckelharpa också, Åsa Jinder


Some of my favorite things. Mannen som framförde denna var Larry Hagman, mer känd som JR Ewing i Dallas. Där var nog hans favorite pastimes att håna lillebror o alla andra han kom åt. 


I Dallas fanns det kanske någon stam men de var nog mer uppe i bergen. Idag finns de väl överallt. Med eller utan stamtillhörighet. Hej du gamle indian. Nils Dacke mördade indianen fullständigt med sin partyorgel. Å andra sidan vet jag inte om den är sådär jätteupphetsande i normala fall heller. Dock kan man inte låta bli att tralla med. 


Jean Gabin hörde vi sen framföra ett stycke både pratandes o sjungandes på franska. 


Slutligen var det Liza Minelli som sjöng ur musikalen Cabaret, Musiken gjordes av John Kander och texten skrevs av Fred Ebb


O nu ska jag se 200-metersfinalen alldeles strax så jag ebbar ut.... "Bolt vs Klockan". Emma blev femma. 

Av Kvasthilda - 17 augusti 2013 11:52


Det kommer under eftermiddagen. Hinner inte skriva just nu :)


Av Kvasthilda - 17 augusti 2013 09:00


Tema nr 80 Från förr

229/365


Som hämtat ur en gammal cowboyfilm.

(fast mitt i stan)



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 17 augusti 2013 00:18


Goa Inger. Hon är bara bäst!


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards