Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 18 augusti 2013

Av Kvasthilda - 18 augusti 2013 09:34


Gubben går i pensionstankar. -Jag flyttar till Långträsk när jag går i pension så får du göra som fan du vill. Tja, mina dockor o jag behöver lite mer utrymme än en liten stuga. Ryms inte i ett litet extrasovrum. Jo jag, men inte dockskåpet. Kanske man skulle flytta neråt kusten? Pite? Älvsbyn? Nånstans där man ändå har nära till Långa Träsket? O Pite är ju rätt så centralt. Kanske Lule är bättre? Bättre kommunikationer. Jisses, om man skulle börja drawwwwla lulemål....!? Fast hellre det än Peitmaale'. Eller till Booooood'n? Det är ju än mer centralt. Faktiskt. 

Vilka tankar. Voj Voj. 

Jakttider. Maken drar idag. Sen ser vi inte honom på en månad. Eller så. Han är då på bra humör just nu :) Alltid skönt! Trots att han suttit o laddat skott så ryggen borde gå i skott också. 

Favoriter.... "Kopiera dem åt mig." "Skicka en fil åt mig till min mail." Men JÖSSES. Lär dig att göra det själv. Min Söte Make är digitalt handikappad. Fast han kan göra egna beställningar. O börja kunna röra sig på egen hand i datorernas värld av ettor o nollor. 

Solen skiner idag. Fantastiskt. Igår var det gråväder utan like. Regnmolnen hängde tunga över stan o hela världen - den del av världen där jag rörde mig. Igår kväll dök solen upp o lyste på tallar o granar utanför baracken i Svappis där jag tillbringade min fredagkväll. Nej, fan. Lördagkväll. Maken hade söndag igår. Att jag är dagvill är en sak. Men att han också är det... Tja, det är iofs inte alls konstigt då han hade fredag redan i torsdags. 



Nä, om han nu bara kunde he sig iväg så jag får föra det jag tänkt idag ;) Kameran ska få jobba lite. 

Av Kvasthilda - 18 augusti 2013 09:00


Tema nr 212 Ner

230/365


Hästarna passade på att böja sig ner o beta lite gräs. Mitt på torget i centrala Narvik. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards