Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 23 augusti 2013

Av Kvasthilda - 23 augusti 2013 23:10


Jahajaaa. I morgon kan det bli lite knapert med kryssinlägg. Jag ska åka till Happis med Dotra o Mågämnet o blir borta heeeeela dagen. Kanske det inte kommer förrän på söndag?!? bEROR LITE PÅ NÄR VI KOMMER HEM I MORRN. 

nÅJA. dEN SOM LEVER FÅR SE. 

Jävla CapsLock. 

Får se om Luna överlever dagen i morrn då. Hon ska vara här med de andra kissarna. Kanske det är de som inte överlever Fröken Fräs? 


Av Kvasthilda - 23 augusti 2013 09:00


Tema nr 76 Fredagsmys

235/365


Vi är inte så mycket för filmmys hos oss. Vi kurar gärna hellre med en god bok o jag tar gärna ett glas vitt till. Speciellt nu när höstmörkret är över oss igen är det mysigt att tända ett ljus o sätta sig med en bok. Här är en del av min höstläsning. En av dem är utläst för länge sen. Var tvungen att sätta tänderna i Kane's berättelse. The Dark Lords of the Underworld; The Darkest Craving. Nu väntar jag på nästa berättelse i Gena's sidoserie om änglarna. I väntan på den kanske man ska läsa de andra änglaböckerna nedan? Ungdomsböcker. So What? O den nya trilogin som är mer färgstark än de femtio grå. Fast de anspelar på de böckerna. Gillar inte när böcker försöker rida på andra böckers framgångar. Får se om jag gillar dem. Åsså sista Sookieboken. Ja, inte bara den senaste utan den sista. Slut Finito. The End. Kanske det blir nästa när jag snart har läst ut en annan series sista bok (i läsande stund här är den utläst för länge sen!). Lite mys framför mig. Fredag idag. Ledig helg. Kanske man ska ta ett glas vitt o stoppa näsan i en bok då? 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 23 augusti 2013 08:45


O det vaaa måååååånda' morron. Næ fan. Fredag ju! O det var tredje øronmasken det. Den førsta ær "Æin't no sunshine" sen igår....

En vecka till till handlingarna. Med den hær farten ær det snart jul igen. *burr* O termometern tycks ha fastnat på elva grader. Var jag æn befinner mig under dagen visar væderappen elva grader. Tur att det fortfarande ær på plussidan. Dag-Arne frågade om det ær sneføre i Kiruna æn. Hmmm.... Kanske idag. Vet jag inget om. Æn.

Fredag ja. Helg. En halv sån i alla fall. Jobbar ju på søndag igen. Fast blev ju "ledig" på tirsdag. Børjar føre fan o ottan på onsdag o torsdag så det ær ingen jættehøjdare... Tidiga Svappavaara två dar på raken. Men jag slipper Pitkæjærvi. Æn en gång. Panschisarna får åka dit o sova. Om føraren inte kør hela vægen ner från Narvik o taxar hem... Eller tar ett långt extraskift direkt o sover dærnere. Hænder sækert det med. Dubbla skift. Vilan blir ju i nærapå-slutet av turen på det viset.


Apropå sova... Junior ær hemma. Då Lindblomman ær allergisk mot djurhår av olika slag sover de inte i lægenheten utan hoppas att øvernattnignslægenheten ær hårfri (fat chance!) o bor dær. Nær de skrev i "lånelistan" øver helgen var allt frid o frøjd. Så gick de før att hæmta nyckeln till rummet - o den fanns inte att uppbringa. Førra "hyresgæsten" hade inte læmnat tillbaks den. Men guuuuuuuuførbannat! Varfør i hela jævla helvetes førbannade håvetes satana kan folk inte återstælla saker o ting?!?!!??!????  *suck*

Uppskjutet årsmøte næsta vecka. Kanske dags att ta upp det då? Om jag orkar gå med tanke på vad jag har natten efter. Maken ær borta o kan ju intel Han læmnar med varm hand øver ordførandeskapet till Stigge i alla fall. Nu har han gjort sitt.

Nåja. Hemøver då snart. Ska ringar Togleder kanske....


Men først lite kaffe så værlden hamnar på rætt ledd igen...  Ser lite vint ut i nulæget.


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards