Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 26 augusti 2013

Av Kvasthilda - 26 augusti 2013 14:53


Vilken jækla tur att man kom ner till Narvik nær man gjorde igår - o sov tills jag vaknade før egen maskin. Før det døk upp en annan maskin som gjorde att inte en jævel  kunde få lugn o ro på en kilometers omkrets. Eller tja. I alla fall inte i vårt hotell. Møjligtvis på Nordstjernan i andra ænden av gårdarna. Ett par killar skar hål i asflaten utanføær hotellet. De ska ner med nån kabel. De var dær o væsnades under en timme o sen blev det tyst. O hænde inte ett skit igen. Då hade de væl før fan kunnat gøra det dær efter lunch i stællet?

Mitt tåg har just anlænt terminalen. Nu ska det tømmas o visiteras innan jag kan åka hem. Førhoppningsvis tomt.

Åsså regnar det. Veckans skræll. ÅRETS skræll. Fast i Kiruna sken solen igår o det var jættefint! Pent som Ole sier.

Nu ska jag gå en trappa ner o æta min sallad.

Justifan. Vi ska ju ha uppføljning igen. Fan. Var inte det alldeles nyss? Kænns som det var nån månad sen bara. Måste ha varit i høstas. Efter att KIA invigdes i alla fall. Nu ær det visst kørning en dag o prov en annan. Vafan? Trafikjævlaverket. De ændrar alla regler o det ær fan så mycket hårdare. Nu kan du inte klaga på att du inte kan sova. Har du minsta problem med blodtrycket blir det lång o besværlig utredning. Tur att mitt ligger åt det nedre hållet! Vi ska skriva in nær vi gjort lækarundersøkningar o hålla reda på dem sjælv. Som om man inte har nog jævla mycket att hålla reda på. Ær men ego, ensam o bara jag kanske det kunde gå. Men fan inte nær man har en familj att hålla reda på. Också. Om det fanns nån sån dær blænkare som kom på mobilen eller nåt. Hade varit bra. Som tandlækarna gør. De skickar ju ut en påminnelse dagen innan. Lite svårt i vårt yrke att ha en dags førspång iofs, men om det ær en inplanerad tid sen långt tillbaks funkar det ju - liksom tandvården. Vilket påminner mig att jag nåste kolla brevet från NLL før att se nær/om de hade bokat in mig på mammografi. Funkar ju ALDRIG med den tid man blir tilldelad. Oftast slutar det med att "kom nær du har tid. Det ær køsystem i alla fall". Åsså behøver jag boka in en tid med Maria eller nån annan praktiserande frissa. Man børjar se ut som ett øvervæxt hallonsnår igen.

Guuu' va' jag længtar hem. O Maken har hæmtat min bil! Den røøøøøøde. Tar hem den nær jag åker hem från Långa Træsket i september. Två veckor bort. 

Næ. Lite mat nu.

Av Kvasthilda - 26 augusti 2013 12:25


One could wish....



De bara väsnas!!


Av Kvasthilda - 26 augusti 2013 09:00


Tema nr 198 Mitt i Prick

238/365


.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards