Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 28 augusti 2013

Av Kvasthilda - 28 augusti 2013 20:24



Av Kvasthilda - 28 augusti 2013 18:28


Min Mor ringde för en stund sen o ville berätta något mindre roligt. Jag tänkte sätta mig o äta men vill skriva av mig lite innan. Min älskade SvägerskaTvå dog idag. Bara sådär. Golfbror o Pappsen hade varit ute o jobbat i trädgården, Broder på taket o Pappa bland buskar o träd. Svägerskan gick in för att fixa lite saft o Pappa for hem för att äta lunch. När han kom tillbaks, gick han runt huset o fortsatte jobba med det han pysslade med innan. Ingen av dem funderade mer på det då, att hon inte syntes till. Då hon jobbar inom sjukvården kan hon ibland bli utringd så Pappa antog att det var vad som hade hänt o de jobbade vidare. När Broder var klar på taket gick han in via garaget och kom sen ut o frågade Pappa hur länge sedan det var han sett henne (bilen stod i garaget antar jag). -Tja, måste ju vara ett par timmar sen. Minst. Hon låg då på golvet inne och var redan livlös. Inga upplivningsförsök lyckades. 

Jag har gråtit en stund, ringt Maken o pratat med avkommorna. Ett par av dem åker ju ner till Dalarna nästa vecka. Det kanske blir begravning för dem då. Inte riktigt vad som stod på schemat men så är livet. 

Hennes mamma dog också knall och fall. Hennes far var sjuk i många år och honom hann de liksom ta farväl av eftersom tiden gick, men mamma bara försvann en dag. Poff, så var hon borta. 


Vila i frid, Du vackra och underbara Kvinna. Du kommer att fattas mig. 

Av Kvasthilda - 28 augusti 2013 09:00


Tema nr 84 Färgat

240/365


~~~~~






   

Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 28 augusti 2013 04:52


*gah* Trött. Visste det. Fick inte många minuter inatt. Vaaaaansinnig när väckaren ringde. Klev upp. Plockade fram en termos för choklad. Gjorde en macka o tog fram lite yoghurt o fyllde TW-burken med mjölk. Gick till datorn för att hämta mobilen o slog på dumburken för att hämta Tdt. Ingen stationssignatur. Hmmm. Kollade mobilen. Inställt. Jamenvafan.
Ramlade i säng igen. Snurrade. Snurrade. Snurrade. OMÖJLIGT att somna om.
Grannen vaknade o började stöka omkring däruppe. Spolade vatten. Klampade runt o så småningom nerför trappen (på andra sidan sovrumsväggen). O bilen står med röven precis utanför mitt öppna sovrumsfönster. Han hostade o harklade en bra stund innan han klev in i bilen o startade den. Rassel. Skrammel. Gnissel. Så for han med en rivstart o lämnade ett jättemoln av avgaser som letade sig in till mig. Det är en av anledningarna till att Maken parkerar där. För att inte (låta nån annan) störa min sömn. Som just nu är nog jävla svår att hitta, hur förbannade trött jag än är.
Äh. Får göra ett nytt försök o hoppas att den precis färdigladdade jobbmobilen håller klaffen. Fick ju jour istället gubevars. Morrrn.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards