Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 29 augusti 2013

Av Kvasthilda - 29 augusti 2013 09:00


Tema nr 31 Centrerad

241/365


Nåja...



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 29 augusti 2013 07:26


Det har varit ännu en besvärlig natt. Något för kort. Jag är trött just nu men kan nog inte riktigt slappna av o sova.
Ligger på en soffa i Svappis o funderar över livet. Tårarna rinner när sorgen slår till. Kan inte riktigt greppa att hon är borta för alltid. Min fina, vackra, goa o alltid glada svägerska. Det är så overkligt.
Ser henne framför mig den sista dagen jag såg henne. Det var i somras, då vi firade mina föräldrars "gemensamma" åttioårsdag hemma hos dem, min bror o hans sambo. Hon var så fin i sin kornblå klänning. Blått har alltid varit hennes favoritfärg.
Hon är den första som försvinner. Den första i min närmaste krets av människor jag älskar. I min familj.
Farmor, Mormor och Svärmor har ju också försvunnit ur mitt liv, men de var alla nära, eller över nittio år gamla och det var inget konstigt. Det här är något helt annat.

Det var en väldigt konstig dag igår. Ytterligheternas dag.

Kompisen Ålen ringde och berättade om sin nya kärlek. Jag är så vansinnigt glad för hennes skull. Det spritter i hjärteroten när jag hör om hennes lycka. Hon som under en så vansinnigt kort tid, förlorade tre av sina allra närmaste personer i cancer. Nu är hon lycklig igen och det gör mig så himla glad! Det är henne väl förunnat. Skönt att kunna skriva nya kapitel, i den långa roman som kallas Livet.


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards