Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 10 september 2013

Av Kvasthilda - 10 september 2013 19:19


Tre härliga timmar i Stordalen. Jippie. Terminalen ringde fjärren o frågade om det var OK för mitt tåg att gå tidigt idag. Jooorå. Nemas Problemas.
Skönt. Då kommer jag kanske tidigt till hotellet i Narvik o hinner stoppa i mig nåt. Åt en sallad i Gällivare.
Efter ett par stationshåll ringer fjärren o berättar den glada nyheten att det är disp mellan KÅ o VJ till klockan nio. Men tjooohooooo.
"Du har väl packat bra med matpack nu?"
Jo, tjena.
Lite gammal koppsoppa. Check. (o där passerade vagnen som ska upp o jobba. Vafaaan? - Har stått en timme redan). Vatten? Jorå. Fyllde på innan jag for. Tackolov.
En kopp borta.
Bullens Pilsnerkorv. Räddaren i Nöden. Då uppstod genast ett nytt problem.

VARFANÄRMiNKONSERVÖPPNARE?????

Borta.
Nåja. Nöden har ingen lag. En IORE är välförsedd med verktyg.


*suck*



Åsså står det ett gäng i stationshuset i Stordalen o funderar hur länge mitt tåg ska stå kvar. Avgång 21.35
-Menvafan? Vi har grejer som ska över.
-Ja. Jag står still, så säg till när ni är klara.
-Det tar tio minuter.
-Vassego.
Så nu är det bara att vänta på att de är färdiga. Också.
Sen kan jag slappa med min Pilsnerkorv. Det närmaste öl man kommer under några dagar...

Av Kvasthilda - 10 september 2013 13:35


Eller inte. Oj, vad jag vill flytta. Till nåt eget. Eget hus nånstans. Tillsammans med Maken, ja. Men nån-annan-stans. Kände det nu, när jag klev ur bilen. Hemresan gick bra. Men landningen på gårdsplanen gav en fadd smak i gommen. Nu vill jag ha ett eget plejs. Vi hade kunnat köpa det där huset i Långträsk. Ett av husen Dotra tittade på. Där hade jag nog trivts. Faktiskt. Lite besvärligt att köra malmtåg till Narvik, bara. 

Vilket jag strax ska göra. Ska svida om o se vad som ligger i ryggan, sen bär det av vidare norrut. Får se när jag landar. Nästa helg? 


Av Kvasthilda - 10 september 2013 09:00


Eget tema nr 19 Fascinerande

253/365


Att sitta och titta in i en eld är mysigt och väldigt fascinerande.

Den rör sig och ändras hela tiden.

Aldrig stilla. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards