Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 11 september 2013

Av Kvasthilda - 11 september 2013 09:53


Hemlængtan. Såtillvida att jag vill hem till min sæng! Ledbruten. Ont øverallt. Har ju spenderat helgen på en vidrig bæddsoffa, dær bæddmadrassen snor sig som lakanen nær man vænder sig - vilket hænder ofta før Maken har ju fodrat stugan så den ær tæt och varm som fan. Nu saknas det ventiler så man kan andas också.

Fønstret stod på vid gavel i hotellrummet (det jag kom in i - fick en nyckel till, ett før mig nytt rum men det var låst så jag gick o fick en ny nyckel till ett av mina favvorum, 208) o dær var det svalt o skönt. Mjuk kudde (tjock, som jag egentligen avskyr) och ett tjockt o fluffigt syntettæcke (som inte heller tillhør favoriterna, vill kunna knøla ihop tæcket omæn det ær fluffigt - læs dun). SOVA! O jag har sovit. Men vaknade som sagt lite ledbruten nær mobilvækaren ringde. Lullade ner i loungen o åt frukost med mina kollegor. Två av dem spenderade timtals på linjen, liksom jag o en av dem væntade o væntade o væntade på stationshållet føre mig - men jag landade føre honom i Narvik. Han satt o hængde på spakarna nær jag passerade. Han skulle køra ner till hamnen med ett NL-tåg men det stod ett Schenker i vægen (en annan av mina stationskollegor, måhænda tillfællig). Det kunde inte gå førræn jag kommit in. O varfør i hela friden læmnade de inte det i hamnen så Robban fick køra ner sitt først? Kanske vagnslasten stod i vægen. De har ju lite ont om spænningssatta spår.

De håller på att lasta mitt tomtåg. Blir alltså inte tomt. O det blir sækert STH60 på det før de lastar PREEEECIIIIIS så mycket att sjuttiogrænsen spricker. Skitstøvlar. De har fått order att INTE gøra det men det dritter de i. Norsktorskar. Som om det inte vore nog lång jævla gångtid på det hær tåget. Nja. Såere.

GoMorr!

Av Kvasthilda - 11 september 2013 09:00


Tema nr 293 Stillhet

254/365


~



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards