Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 20 september 2013

Av Kvasthilda - 20 september 2013 19:25


Ja, vädret har haft mer att önska än idag. Så här skulle de ha haft det i Långträsk tidigare. På nätterna framför allt. Regn, regn o mer regn. För torrt i markerna för älgarna. Det har inte varit dagens måtto precis. Torrt. Nä. Blött. Blött. O mer blött. 

Sov sådär i fyraoenhalv timme på förmiddagen med en halv tanke om att *undrar om Pigan jobbar förmiddag idag eller om gårdagens skift på nåt sätt ändrade det* - hon jobbade över med många, långa timmar. Tjugo över fem kröp jag in under täcket. När jag vaknade fick jag veta att hon försovit sig. De ringde o väckte henne från jobbet. Hoppla. Det var en mobiluppdatering som låg i vägen för väckningen. Ett par timmar sen blev hon. Men hon jobbar än. 13-timmarsskift idag. Jag hade ju kunnat väcka henne innan jag la mig. Dumt. Skulle hon inte upp hade hon snart somnat om igen. Dumt. Jättedumt. Nåja. Shit happens. 

E-pigan ville ha sällskap på stan att titta till Lindex rea på barnkläder. Det blev en Stinky-overall. Så jävla söt. Vit med svarta ränder (tror jag) o blå detaljer o en stor lapp runt rumpan där det står STINKY. Det är ju en av Muminfigurerna o det var ett Muminplagg. Kullen ville ha en stor nog att passa när babyn börjar krypa. Klart det. Man ska ju SE lappen i rumpan. 

For på ICA för att köpa lite mat o det blev snabbkäk. Grillade kotletter med pottisallad. Föll i god jord i alla fall. 


Av Kvasthilda - 20 september 2013 09:00


Tema nr 247 Rakt

263/365


Står de rakt nu? På ett rakt led, efter varann går de i alla fall, Rälsbärarna. 

Stöttorna hjälper till att hålla dem på plats till gjutningen bränt.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards