Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under september 2013

Av Kvasthilda - 2 september 2013 09:00


Tema nr 318 Torrlagd

245/365


För ett par år sen simmade det fiskar här....



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 1 september 2013 22:49


*suck* Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig. Jag skulle ha varit på väg hem nu - eller nära inpå. En tripp till Vitå. Inställt. Fick ett mess om att tåget hem var inställt så jag kollade med Op. Det ingår ju inte i min ordinarie tur så egentligen spelar det ingen större roll men det är alltid skönt att komma hem tidigare. Skulle enligt min tur, ha kört ner o sovit på hotell inatt o fått mig en go frukost i morron innan fönstertåget tog mig hem till en perrong nära mig. Väldigt nära mig. Närmare än förut. PsfI ringde ju o ville att jag skulle köra hem också. Vända hem med 44an. 

Som sagt. Ringde Op o det blev inställt bägge vägarna. Ingen idé att köra tomtåg fram o tillbaks. Det blir liksom bara att byta vagnset. Lite onödigt lixom. 

Ringde upp Psf igen o fick ett annat tåg i utbyte. Har ju jour så jag ska köra ner till svappis i morrn. O taxa hem. Börjar i ottan. Kanske stoppar ner datorn i ryggan ändå - IFALL det blir att köra hem framåt kvällen också. Men då måste jag även stoppa ner ma'säck. Man vet ju inte vad våra Psf hittar på. O om jag kör hem slipper jag natten i svappis. Bagarskift. Äh. Får väl se. Blir nog det första trots allt. Det ligger inom min tid. 

Bara synd att den här dagen gått i komans tecken. Landade innanför dörren halvsju i morse. O har sovit fem timmar. Sov en knapp timme mellan sex o sju ikväll för att orka köra fram o tillbaks till KOS. Åsså blev det inställt. Börjar ändå i ottan i morrn. Men inte med bagartider. Det blir det sen, ett par dagar på raken. 

Måste hinna med att packa i morrn. Åker ju till Långträsk till helgen. Ska bli så skönt! 


Av Kvasthilda - 1 september 2013 09:00


Tema nr 244 Puss

244/365


En av årets många vattenpussar. 



En annan omtalad puss är väl annars den här: 

 


Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 1 september 2013 04:27


Helt klart vaken. Har suttit här i snart två timmar o stirrat på en grön signal. Eller två. Msi o Utfsi. Väntar på avbyte. Det här tåget måste vara det sämsta vi kör när vi är två som delar på det. Då är det fan bättre att köra det själv ända dit det ska...
Go'Morr.



[Bild]

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards