Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under september 2013

Av Kvasthilda - 24 september 2013 15:42


Men jaha. Fick ett sms igår kväll från Carina på bemanningen. Ring mig! Gjorde så. Morgonens tåg inställt. Attans. Jag som har elev o allt. Norgeelev. Han skötte sig exemplariskt igår. Inga problem där. Vi tittade på stolpar o skyltar o signaler o annat. Inte så mycket utsikten, för innan vi kom över på Ofotenbanen var det mörkt. Jaha. Pass hem. Med vad? -Äh, vi tar det med PsT i morrn. 


Mötte en kollega i loungen. Hon hade sjuan. Pööörfäkt! Ringde upp eleven o frågade om han ville åka med henne o få ett tåg trots allt. Nähä. Han var knappt vaken. OK, persontåget alltså. Ringde T o fick biljetter o vi knatade upp mot stasjonen. Tåget stod inne o vi äntrade en vagn. Tog hundburen som vanligt. O jäklaranamma vad hundhår det var i den idag. Nåja. Ska det vara nånstans så är det ju där. Avgångstiden kom o gick. Efter en stund fick vi veta att det var stopp för tåg, för Togleder hade inte kontroll på KAT o det stod ett malmtåg i vägen (Hahahah, det vi hade kunnat åka med). OK. En halvtimme. O en halvtimme till. O sen ingenting o ingenting. Tog en prommis på perrongen o drog av några foton. Bakom vårt tåg stod nu Loke. Den lilla Y1an de kör med på norsk sida. Fick veta att det var ministrar som skulle åka med. Vad för ministrar? Tja, det är Trafikverket o annat slipsfolk. Amenahaa. Nån slips kom promenerande med resväskan på släp o jag hörde lite Oslomål. Irrade runt en stund till på perrongen o pratade med Ombordaren o Föraren. Surrade bort en kall stund.. Något mer varmt i solen men då dök Fremover dök upp vi flyttade på oss. Föraren gick in till Togleder o fick en preliminär tid om 12.15 Mycket preliminär. Ombordaren klev på o meddelade resenärerna. På tåget fanns även en stor förskoleklass. Sådär en tjugofem förväntansfulla sexåringar på väg ut på äventyr, iklädda varma overaller o med ryggsäckarna packade. De hoppade runt på perrongen en stund. Mycket spring i benen där. Såg aldrig var de klev av när jag nu tänker efter. Avgång blev strax före den senaste preliminära tiden. 12.07 visslades det i pipan o Teksp vinkade av oss. Kanske det blir övertid på det här? Nånä. Inte en sekund. Trots mycket långsam körning ner mot Kiruna lämnade vi Krokvik strax efter vår ordinarie ankomst dit. *suck* Elevens kompis hämtade oss. Jag bor ju intill nya Kiruna Station men hade ju bilen ute på ällkå. Vi landade därute o jag klev ur bilen. Det snöar. 

Joråsåatt. 

Av Kvasthilda - 24 september 2013 09:00


Tema nr 18 Blank

267/365


Hälsosamt? 

Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

tid

Av Kvasthilda - 23 september 2013 23:03


Men se där!! Goa lilla Carro har blivit mamma till en liten flicka. Visste inte ens att hon var gravid. Pratade om henne idag med min elev. Vi passerade kilometerskylt 7, vilket påminde mig om en historia Carros pappa berättade en gång.
De var i Stockholm o skulle åka tunnelbana. Eller njae. Jo kanske. Eller om det var grönanpass de skulle köpa? Nåt där sexåringar åker gratis eller för mindre pengar. Pappa sa två vuxna, ett barn o en sexåring. -Jag är SJU år, pappa! Jag är sju år!!
O nu är hon alltså mamma själv. Tiden går.

Av Kvasthilda - 23 september 2013 11:46


Nu börjas det igen. Junior jobbar i några dagar. Hans största problem är väl att han inte har några kläder! Han fick ett korttidsjobb genom arbetsfömedlingen, via de där jobbjägarna på Manpower och när han pratade med dem sa de att han skulle befinna sig vid grindarna på ällkå. Arbetsledaren på jobbet han ska närvara sa -Möt upp vid Ferrum. Antagligen en utbildning först. Vidare sa arbetsledaren att han behövde skyddskläder.

-Var får jag dem från då?

-Det får du ta med Manpower. Kul en fredagseftermiddag. För det var i fredags han pratade med folk. 

Nu är han väl på Ferrum. Har inte hört nåt annat. Han tog ena bilen o jag kör Kråkan till jobbet innan jag själv åker till mitt. Hur det blir med bilarna sen vet jag inte. Blir lika besvärligt i morrn för då slutar jag samma tid som jag börjar idag. Om jag nu inte ska på min PU. Blev inte heller klart! 

*bah* Måste kolla mailen. 


O jag kan inte stava till några. Blir alltid nårga. Åsså får jag ändra.

*suck* 

Av Kvasthilda - 23 september 2013 09:00


Eget tema nr 21 Meddelande

266/365


Ja, det är rätt kul att få ett handskrivet meddelande emellanåt :) 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 22 september 2013 22:47


Så är ännu en vecka till ända. Klockan närmar sig sista timmen före midnatt och i köket pågår febril verksamhet. Kråkan var lite rastlös o kände för att baka men visste inte riktigt vad hon ville göra. Köpte lite chokladkakor idag på COOP för de var på väg ut o såldes för en femma stycket. Hoppas det finns några kvar ett par dagar till så jag kan fara dit o handla nästa gång jag är ledig. FIASKO säger hon nu. Nä. Det luktar gott i alla fall. Själv har hon inget luktsinne så det vet hon inget om. Som sin farmor. 

Barnafadern har åkt söderut igen. Jobb i Boden ett par veckor - o älgjakt under helgen. Hoppas de får nåt nu. Men skjut en ko då för fan!!! 

Vi åt upp näst sista steken igår. Gott som sjutton men snart är det slut. Vet inte om jag har kött att ens koka köttsoppa på längre. "Nä, då kommer inte jag nå mer" sa E-pigan. Hmmppfftt. 

"Ska'ru inte mörda kakan?" frågade lillebror. Gottegrisar. Ska gå o se vad den smakar. Strax :) 


Av Kvasthilda - 22 september 2013 22:46


Låten som The Steelmen spelade i veckans MelloX heter Under ekars djupa grönska -som jag skrev i inlägget :) 


Av Kvasthilda - 22 september 2013 09:00


Tema nr 335 Vardag

265/365


Bara för att det är söndag idag, tar jag vardag som dagens tema. Förvisso har även jag söndag o helg idag, men det hade lika gärna kunnat vara en vanlig arbetsdag för min del. Varannan helg. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards