Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 1 december 2013

heiaa

Av Kvasthilda - 1 december 2013 21:28


Så sitter man då æn en gång och væntar på ett tomtåg. De håller som bæst på att tømma det som ska bli mitt. "De blir nok færdig til du skal gå". Mmmm... Det tror jag också. Fast nær DET blir, dærom sia de bæste. Lyckades tippa en halvliter vatten i ærmen också. Skøljde kaffet ur diskhon o lyckades få ærmen under kranen o en massa vatten for innanfør. Mysigt med bløt trøja. Førvisso yttersta fleecelagret men ændå. Eller ett inre mellanlager som det så vackert heter idag i sport- o numer ytterklædesspråk. Innerlager, mellanlager ett, mellanlager två, tre, femton o ytterlager och ett vindlager o ett regnlager. Typ. Ørk vad jag avskyr temperaturskillnaderna. I Kiruna ær det (var det i morse, eller mores som di sir hær) minus femton. I Narvik knappt tre. O snø. Varmt o æckligt.

Men jag førvånades øver en sak. Det haster ikke sæger Ole. Men rackarns vad snabba de var att få ner det dær tæltet till/från JULEKAFET. Nær jag passerade dær nyss fanns inte en stol kvar. Bara lite betongsuggor och stålskelettdelar, fint hopbuntade. Turistparkeringen ær snart återstælld. Vet ju inte nær de stængde kafeet idag men nær jag passerade på dagen, vid tvåtiden(?) hølll de som bæst på att fylla det med folk, såg det ut som. Var ett himla liv dær och tomtar stod vid andra væggen.

Samma typ av tælt de anvænder på Kirunafestivalen, før øltælt, om æn kanske något lægre. Eller i stil med Kebnetæltet, nedanfør stora scenen. Med stora fønster på sidorna.

Nåvæl. Ett tåg kvar. Sen ska Fru Kvast hem o packa. Tog reda på ett par stora skokartonger på jobbet som jag på nåt sætt ska førsøka få med mig ner till Dalarna. De kanske ryms i en resvæska - om man stoppar klæder eller annat viktigt i dem. De ser ut att kunna vara i rætt storlek før de långa ljusen. Hur vi sen får hem dem ær en annan historia. Får væl skicka dem. Væl paketerade ska de væl klara en Schenkerresa. Om de då bara hinner hem till jul. Vet man ju aldrig. Några ska ju bli julklappar.

Dock skall detta provas innan vi børjar slæpa med extra lådor i resvæskorna. Tror vi køpte ett extra bagage før hemresan. Måste kolla det med. Annars får vi væl llægge en extra slant på det då. Inte hela værlden. Frågan ær væl mest om vi klarar 25 kilo....

Just det. Ska ju ta ut SØMen också. Nå. Bæst att sluta nu då.

Snart bær det hemåt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Onsdag 24 april 09:00


  Tema nr 97 Guldvatten 115/366   Nå. Det som kallas guldvatten skulle försvinna i de här vattenmassorna.Samma utsikt som igår o jag tänkte lägga två bilder i samma inlägg, tills jag kom ihåg temat guldvatten. Det fick då bli denna bild med s...

Av Kvasthilda - Tisdag 23 april 09:00


  Tema nr 103 Havsutsikt 114/366   ... fast vi brukar säga "vår kontorsutsikt". Vårt rullande kontor har en fantastisk utsikt över Rombaksfjorden.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan in...

Av Kvasthilda - Måndag 22 april 09:00


  Tema nr 205 Norrsken 113/366   Ett oerhört suddigt iPhonefoto under devisen "de bästa bilderna - är de som tas".      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om in...

Av Kvasthilda - Söndag 21 april 09:00


  Tema nr 273 Skymning 112/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Lördag 20 april 10:55

Jamen, då var det kryssat och klart och webbradion höll hela vägen och så här löste jag mitt idag...  Vi lever det ljuva livet, eller snarare galna, Livin' La Vida Loca. Upside, inside outShe's livin' la vida locaShe'll push and pull you downLivi...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards