Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 6 december 2013

sajberliv

Av Kvasthilda - 6 december 2013 10:33


Tänk så olika vi är. Tittade runt på lite bloggar på framsidan här och läste en del kul, en del uuuurtråkigt och såg en del fina bilder. Vissa skriver ingenting eget, utan kopierar än det ena än det andra. Det kan vara en artikel de läst eller fina bilder de sett... Ibland fungerar inte det där rättsskyddet, äk copyright. Jag delar också bilder ibland som inte tillhör mig men det är ju inte det enda jag gör. Om jag ska kopiera en text gör jag det klart och tydligt varifrån det kommer (när jag vet). Ibland hinner jag inte söka källmaterialet o då kan det gå dagar innan det kommer på plats. Har ännu inte hittat sidan med den där sjalen och/eller ursprunget till den. Förlåt för det. Ibland kan man ana varför en person inte uppger sina källor på rätt sätt och att i sin tur hugga halsen av o klaga på dem, är inte alltid det bästa för just den personens väl och ve. Jag har exempelvis irriterat mig kopiöst på en människa som skriver varenda mening med ett ord. På. Det. Här. Viset. Kan ju fungera om man vill peka på nåt. Dvs, om du själv tänker dig att poängtera varenda ord eller stavelse. Gör. Inte. Så. Där!! Men i just det här fallet kommer det i varenda fras och mening. Till slut kikade jag på personens profil och såg att hens (arrrggghhhhh,.... skrev jag verkligen HEN?!????) diagnos är någon form av Downs Syndrom. Då blev det genast förståeligt. Eller den här personen som delat texter och bilder i varenda inlägg jag hittills sett. Samma sak där. Downs syndrom. Man måste liksom kunna gå bakom en signatur eller en bild o försöka ta reda på varför de gör som de gör. 

Själv babblar jag mest på om ingenting. 

O där tog Sven i, så han nästan sprack! 

Vi är olika. O det är kanske tur det. 

 
 
Ms. T

Ms. T

6 december 2013 12:01

JAG skriver ju en del eget, även berättelser i blogg(ar) ibland. Men jag kopierar också text om böcker jag läst. Men detta är främst från Adlibris. I min väderblogg är det lite blandat, och en del är från SVT text. Men då det här handlar om prognoser från Smhi. Men så gör jag en hel del eget också, jättekul även det.

http://mina-ord-och-bilder.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Torsdag 28 mars 09:00


  Tema nr 22 Blank-is 88/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 27 mars 09:00


  Tema nr 183 Ledande linjer 87/366   Skönt att trafiken är igång igen. De två malmbolag som trafikerar Malmbanan/Ofotbanen. LKAB tv, Kaunis th.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte...

Av Kvasthilda - Tisdag 26 mars 09:00


  Tema nr 258 Samlingsplats 86/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Måndag 25 mars 09:00


  Tema nr 135 Ihopkopplade 85/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Söndag 24 mars 09:00


  Tema nr 124 I hatten 84/366   PoP Day to Night Barbie.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards