Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 25 januari 2014

Av Kvasthilda - 25 januari 2014 11:15


Så har ännu en vecka passerat. Vi är redan inne i årets fjärde! Var tar tiden vägen? Men hur ska jag orka kryssa om två veckor? O ännu värre om tre veckor? Halvsju?? Då ligger jag i min djupaste sömn. Nåja. Det är då det. 


O då handlade det om i första uppgiften. Kjerstin Dellert besjöng vår kung, Åh, Carl Gustaf, Ljuva Carl Gustaf, du är så stilig o ung.... Det var ett tag sen! Den sjöngs ju under Kungens bröllop med Silvia. 


En lisa för själen. Eller. Eh. Nä men vi tar en annan lisa. Lisa Nilsson. Såg ni henne i Så ska det låta häromdagen? Hon tävlade med Samuel Ljungblahd (ja, han stavar visst så). Så bra så. Idag sjöng hon om alla årstider. 

Nu är vintern här och natten är så hård
Jag vill tänka på nåt’ annat men att glömma det är svårt
Jag kan inte längre se, det blåser snö i ögonen
Nu är vintern här men var är du min vän

Var är du min vän heter melodin. 


Gubben i månen - är det han? Vi far dit o tittar. Fly me to the Moon. Den spelades på gitarr idag. Bland annat. The Shadows förstås. Långt från Frankie Boy. 


Go on and go free
Maybe you're too close to see.
I can feel your body move
Does it mean that much to me.
I can't go on singing the same theme
'cause can't you see
We've got ev'rything
Baby
Even though you know:
Ev'ry time you go away you take a piece of me with you.
Ev'ry time you go away you take a piece of me with you

Tillbaks till skoltiden igen. Underbara Paul Young. Mitt mantra är ju annars, Wherever I lay my backpack, that's my home


Vart ska du gå min lilla flicka,
”Jo, jag ska gå och hämta dricka”
Åt vem då du lilla tärna?
Åt vår get som heter Stjärna.
Får jag följa med?
Får jag följa med?
Ja det får du gärna.
Får jag följa med?
Får jag följa med?
Ja det får du gärna.

Alice Tegnér. 


Sen ramlar vi tillbaks i tiden igen. Underbara toner. Kan man bli annat än glad? Hasta Mañana. Björn o Benny skrev den tillsammans med Stikkan. Lena Andersson sjöng in den under sjuttiotalet. Den låg på Svensktoppen i elva veckor med Lena 1974, elva veckor igen med Schytts samma år! Åsså gjorde Vikingarna detsamma några år senare. Fast inte elva veckor. Until next time then. 


Vi firar dess Svensktoppsframgångar Med en enkel tulipan


Åsså lite Beatles på det. All You Need is Love. Mnja. Men det räcker långt för lyckan kanske. Tony Osborn's orkester. 


Hela världen skulle dock må bra av lite mer kärlek! Todo el Mundo

Todo el mundo
Should be dancing in the streets
The world keeps moving
And we ain't losing
If we keep dancing in the streets

Kanske det är bättre att dansa? Men dans är väl också kärlek? Danny Saucedo. 


Vi får höra lite andra röster för nästa kryssadress. Viva Voce. 1600-talsmusik. Bakom dem spelar en orgel och en luta. Hördes knappt i mobilen i morse. Men jag hörde att det var strängar. O resten ger sig självt. 


Vi far ut o åker lite bil. Lite ragge'bil. Amerikansk bil. En 65a... Wilson Pickett's Mustang Sally


Vi kör den där jänkar'n till en Karneval i Ewa Roos lilla stad. 


O där lämnar vi hela balunsen. Man ska sluta när det är som roligast. Har jag hört. 



Av Kvasthilda - 25 januari 2014 09:00


Tema nr 184 Min stad

25/365


En liten del av min stad. Årets första solstrålar skiner på fullmånen, i början av januari. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2014

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

 

Av Kvasthilda - 25 januari 2014 02:54


Ännu en skitdag till handlingarna. O man kommer i säng först på efternatten. Makalöst.
Min lilla bil dog idag. Tror jag måste hålla begravningsgudstjänst för den. Ta en oblat. Dricka lite gravöl. Fast vänta nu. Det gjorde vi tidigare ikväll.
O nu glömde jag ta fram kalopskött igen. Jävla skit.
Nåja. Bilen. Den dödde. Mitt på stan. Kaputt. Slut. Död. Fullständigt. O inte en jävel stannade i den bistra kylan för att se om jag behövde nån hjälp. Inte EN. Jo. En. En av sonens söta fd klasskompisar stannade faktiskt. Då hade Maken redan hittat mig efter att han också irrat runt halva stan o letat. Hur svårt kan det va???
Vi bogserade hem den o den står nu på laddning o värme o guvetvad. Får se om den överlever eller om det blir operation efter helgen.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards