Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 31 januari 2014

wärkmästar'n i farten igen

Av Kvasthilda - 31 januari 2014 12:37


Fick en kommentar en gång om min återkommande huvudvärk. Det är nå't jag levt med hela livet. Hela mitt Eftertweenieliv. Menscykelliv. Ibland beror det på just det, menscykeln. Andra gånger är det av tusen och en andra orsaker. Stress. Vätskebrist. För lite kaffe. För mycket kaffe. För lite sömn. För mycket sömn. För lite motion. Framför allt. Fel dygnsrytm. Omkastad dygnsrytm. Tandgnissel. Fel glasögon för datorskärmen. Avståndet är inte som det borde o tittgluggen för lässtyrkan är för liten, vilket gör att jag sitter med huvudet bakåtlutat. Behöver ett par glasögon för skärmen/att läsa med o ett par att se nåt med. Med ett nytt ögontest på vänster öga. Ska bara hitta en tid som passar med mina arbetstider. O DET, min Gode Watson är inte det enklaste. 

Men det är som att vinna på Lotto. Man måste ju lämna in raden först. 

Tweenie. Vårt nya modeord. Satt o lyssnade på Karlavagnen inatt, när jag framförde mitt tåg. Intressanta synpunkter. O mest kul var Jozé Gonzales som just parkerade sin buss. Han och hustrun Marias duster med sin sjuåring. Som är mogen som en tonåring. O kan svara för sig. Intressant. Tur att Tweeiniesarna inte existerade när våra barn var små. Vår mellantjej är den enda tweeniesen vi haft. Fjortisen. Hon ramlade nog in i Tweeniestadiet som tolvåring. Som så många andra. På den tiden. Idag, med alla influenser från hött o mött o teve o internet o H&M-katalager o Blondinbellor o annat jox, kryper det ner i åldrarna. 

O VAR det Blondinbella som var en av Nattjakten DeLuxe-svaren inatt? Missade facit! Måste gå o se vad Henrik o hoina va-hon-nu-heter lagt ut. 

Sen är det bara att ladda om, se till att det finns piller i ryggsäcken o dra på jobbet igen. O vi har ju flyttat. Tillbaks till gamla lokaler. Eller flyttar första februari. Kanon! 

Kommer datorn att finnas kvar på Örnnästet? Kiruna C försvinner helt. Så snart får man inte ens lukta på stationen länrge. Man har inga ärenden dit. Bilar o värmeryggsäckar o annat kommer ju att vara på Kumla. Jaa. Så är det. Home Sweet Home. 

Undrar hur lokalerna på Sjöbangår'n kommer att fungera framledes? Norskarna har nog antagligen sitt kvar där. De har ett annat namn på sina uniformer. De är ju redan i firman så att säga. Men vi? Kommer datorerna att var kvar? Skrivarna? Allt flyttar antagligen till Kumla igen. Eller kommer de att använda skiten som stod på Kiruna C? Svårt att tänka mig det.... Kanske det flyttas ut till Örnnästet istället? Namnet som aldrig slog igenom. Vi hade ju våra funderingar på vad vi skulle kalla det. Barackerna på Sjöbarngår'n. Örnnästet kom på tapeten men slog nog aldrig igenom helt. Annars brukar Lokförare i allmänhet o Kirunabor i synnerhet, vara fenomenala på att dela ut nya namn till saker o ting. För mycket nytt folk. För lite gamla uvar. Vi är för moderna. För lite gruvisar. 

Nä, sparka igång den här dagen då. Snart går solen ner igen. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Lördag 20 april 10:55

Jamen, då var det kryssat och klart och webbradion höll hela vägen och så här löste jag mitt idag...  Vi lever det ljuva livet, eller snarare galna, Livin' La Vida Loca. Upside, inside outShe's livin' la vida locaShe'll push and pull you downLivi...

Av Kvasthilda - Lördag 20 april 09:41

Jahapps. Får se om det blir att lösa krysset idag. De har stora tekniska problem på Sveriges Radio idag och inget laddar som det ska. Just nu lyssnar jag på P4 men jag har inte laddat om just den sidan. Rätt vad det är kraschar det väl och jag hör in...

Av Kvasthilda - Lördag 20 april 09:00


  Tema nr 297 Stubbe 111/366   "Visst är man lite fånig" sa grannen när hon la en hatt på en stubbe i höstas och dekorerade den med lite rönnkvistar. "Fånig får man visst vara", svarade jag då. Den är jättegullig med den lite trötta hatten ov...

Av Kvasthilda - Fredag 19 april 09:00


  Tema nr 208 Nästan borta 110/366   ... eller kanske tvärtom. Den är väldigt ny och på väg fram igen.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adres...

Av Kvasthilda - Torsdag 18 april 09:00


  Tema nr 240 På väg 109/366   373 för att vara exakt.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards