Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 2 februari 2014

Av Kvasthilda - 2 februari 2014 23:55


Fy fan vad leds jag blir. O lokledningen är kräkless också. Mitt tåg var färdigt i tid för en gångs skull. Klarrapporteringen inringd o skulle rulla iväg. Knappt nåt händer. Kom ju ner med samma skitlok i morse. Då var det problem. Under dagen ("medan du sov") byttes det plats p åloken ifall det var multkopplingarna det var fel på. Vete fan vad som är fel, för det kvarstod. For iväg o kom till infartssignalen... Stopp tvärnit o back. *kräk* 

Backade ner hela skiten o snodde loken från kollegan. Förhoppningsvis är nästa tåg i rätt tid så kan han ta loken därifrån. O skroten som står därnere, får de köra på totalgenomgång. De kanske funkar tillsammans med nåt annat lok eller var o ett för sig men tillsammans funkar de inte. Dags för en skilsmässa! 

Loken jag fick med mig slirade men jag tog mig fram. O förhoppningsvis har avlösande förare kommit lite längre nu. 

Hans första tur med nya vagnarna sa han. Nåja, han kan ju loken i alla fall. 

Nä. En ledig dag hägrar. O förhoppnigsvis lite nybakade bullar. Den Unga Modern har bakat. 

G'Natt! 


Av Kvasthilda - 2 februari 2014 16:03


Söndag är vilodagen. Mmmm. Säkert. Inte i min bransch. O idag är det arbete som gäller. Hela dagen. Det som skulle ha varit ett rätt skönt skift med en passresa o en kort tågsväng är just nu iofs rätt lugnt o lugnet håller förhoppningsvis hela skiftet, men det är mycket längre. Fördelen är att en B-dag jag uppenbarligen hade i februari blir omklassad till 0-dag. FInns itne tillräckligt mycket tid över att ha en B-dag. Dvs en hel jour. 

Har Lapptoppen med mig. Den eländiga o ytterst besvärliga knappt bärbara skrothögen till dator. Just nu rullar teven i bakgruden men en hel del obegriplig reklam. Kan de inte göra reklam i Norrbotten? Underligt. 

Nä, fixar inte att skriva nåt vettigt. Idag heller. 


Av Kvasthilda - 2 februari 2014 09:00


Tema nr 311 Tonfisk

33/365


Tonfisk används ibland till sushi. Den här firren föreställer sushi! På väggen står en historia om den japanska fisken Nutski som hamnade på en strand i Torneälven. Nu ligger hon i delar i IceHotels isbar. O lyssnar till musiken som hela tiden pumpar i bakgrunden. Tonfisk. Mmmm. En riktigt ful fisk är det! 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2014

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

 

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards