Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 21 februari 2014

Av Kvasthilda - 21 februari 2014 23:21


Ännu en lång dag till ända. Glömde slå på ljudet på mobilen och fick ett par ilskna PM via facebook. "Du ska fan inte ha mobil som inte vet hur den fungerar!"  Hoppla. Råttisen har försökt få tag i mig o ringt inte mindre än ÅTTA gånger på förmiddagen. Då satt jag medd fötterna i ett gött fotbad o kunde inte göra ett skit. Bad henne messa sin syster för hämtning efter jobbet. 

Maken kom hem i första perioden av hockeysemin. Sverige-Finland. 0-1 till Finland slutade med 2-1 till Sverige o final mot Kanada på söndag. De vann mot USA med 1-0. Ja, vad säger man? Ännu en guldmatch mot Canada. Får hoppas det går bättre än för curlingdamerna. Herrarna hade turen på sin sida o fick brons idag. Kineserna klantade sig o slog bort ett par stenar, för långt släpp o för snålt tilltagen hastighet. O Sverige vann bronsmatchen. 

Mitt i sista perioden hördes en av alla olykcor under dagen. Det har hänt massor med olyckor längs vägarna idag. Snöat kopiöst och nyheterna har avlöst varann. En man död utanför Arvidsjaur. En krock mellan Jukkas o Kiruna. Hoppla. Tio i tre. När slutar ungarna idag?? Ingen av dem svarade i telefonen o det blev lite panikartat. Jobbar de är det OK men om de slutat kan de vara inblandade i kaoset. Kom ihåg att messa LIndblomman mor - som har samma mobilnummer som Junior - sista siffran skiljer - o det gav mig ett leende mitt i all bedrövelse o oro. Hon trodde de slutade 18. *puh* O jodå. Gossen ringde o var i sin tur, orolig över alla samtal och sms. Han trodde att olyckan i Arvidsjaur hade något med hans far att göra... *usch* Vi andades ut båda två o de kom förbi oss på middag senare. Alla kottarna hemma, inklusive barnbarnet. 

Tvättmaskinen har gått varm under kvällen o lillklimpen har gråtit o flinat o bubblat o bajsat o pruttat o kräkts o dreglat o gurglat. Go'unge. 

O Neo har smitit. Varenda gång ytterdörren öppnats har han farit som en raket ut i trapphuset. O snott tofflor när Tyra efter att, i ett bevakat ögonblick smitit in i sovrummet, senare öppnat dörren för att gå ut igen. Han smög förbi oss i tevesoffan med en toffla i munnen. *grrr*

Lördag i morrn. Melodkryss i ottan igen. Fast när? Vid åtta har jag för mig. Nä. Då snarkar jag än. Men vi hörs. 


Av Kvasthilda - 21 februari 2014 09:00


Tema nr 116 Inlagd

52/365


-.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2014

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

 

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards