Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 27 februari 2014

ifrån morron o till kväll

Av Kvasthilda - 27 februari 2014 21:16


E-pigan ringde i morse. Eller snarare på förmiddagen. Hon, liksom jag hade tillbringat en bra stund i sängen o bara mojsat på morgonen. Vi pratade en stund o bestämde att jag skulle komma upp till henne. Gossebarnet skulle bada o en massa annat. 

Gjorde den vanliga morgontoaletten o for iväg strax efter lunch. Kom hem för en halvtimnme sen.... Det blev ett helt skift kan man säga. 

Vi for på stan. Bokrea på Ugglan. Inget häpnadsväckande detta år. Köpte dock några böcker. En Per Morberg till. Grilla. Det blev min fjärde, tror jag? O en Nemi till Kråkan. En jättebok. Hon tyckte "Men det var väl onödigt. Jag har ju alla". En smällfet samlingsvolym med en massa av albumen o stripparna. 

Vi var till Lenas o botaniserade. Tog en prommis till Lindex. Jag ska ju på kalas i mars o kikade om de kunde tänkas ha nåt skojsigt. "Mamma, de har 20% på Generous!" Jamensedär. Inte helt fel! Det var tjugo procent på det, en extra rabatt för vaddå? åsså femtio pix i bonus. Det gäller att välja sina dagar tydligen. O det blev en söt festblåsa med ett par tajts, ett par grå jeans o en vit/svart/gråspräcklig top. Åsså en trettioprocentare på valfritt barnplagg o pigan skulle handla åt Ollivander... "Men ge mig en då, så kan jag ta en rabatt också!

Sen gick vi upp till Järnia o kikade. Köpte en present åt Benksch som flyttat hemifrån. Fast den blev ju från Dotra o Minioren. Jag köpte en hängapåbordetstol till Gossebarnet. På tiden. Visserligen har vi en TrippTrapp men den står isärskruvad o får så göra ett tag. Undrar var babyinstatsen till den är? Ska finnas en bygel med läderrem nånstans. O kuddinsats att sätta barnet i. Så llänge sen Junior var liten o den blev använd senast. Stolen i sig, har vi haft till han blev Storfot. Den är ju en växastol med extra fotstöd om man så vill. Undrar var stolen är?? 

Nåväl. Dagen o shoppandet fortsatte. Fast vi åkte hem däremellan o käkade lite. O badade liten som inte hanns med innan vi åkte. O Pratade med Lunis. LooneyTunes. Knaskatten. 

Åsså på't igen. Ner till Coop o ÖB. Schampo o filmer. Ljudböcker o tvål. Liten skrattade en bra stund, sket i blöjan o ledsnade sen. Hungrig. Han gallskrek innan vi kom hem. Tutten spottade han ut. Stackars liten. O dem ömma modern blev jättestressad. Hons att bakom ratten. Jag tyckte hon behövde "övningsköra" lite så hon har fått ratta Röda Faran idag. 

O nu är man hemma med skallebang. O hoppas lillklimpen varvat ner. Lillhjärtat vårt. 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Fredag 29 mars 09:00


  Eget tema nr 15 Stup 89/366   Järnvägen ligger bokstavligen på bergets kant. Det stupar 300 meter ner mot fjorden på sina håll. "Men vi har i alla fall ett staket" är en stående kommentar.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~...

Av Kvasthilda - Torsdag 28 mars 09:00


  Tema nr 22 Blank-is 88/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 27 mars 09:00


  Tema nr 183 Ledande linjer 87/366   Skönt att trafiken är igång igen. De två malmbolag som trafikerar Malmbanan/Ofotbanen. LKAB tv, Kaunis th.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte...

Av Kvasthilda - Tisdag 26 mars 09:00


  Tema nr 258 Samlingsplats 86/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Måndag 25 mars 09:00


  Tema nr 135 Ihopkopplade 85/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards