Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 28 februari 2014

Av Kvasthilda - 28 februari 2014 20:45


En halva försvann visst. Annars blir det väl dubbelt då. Fick meddelande att bilden inte gick att ladda upp men jag ser sen ju på mobilen. Nåja. Resten. Tummen som försvann:

O mitt eventuella skiftbyte ligger på en lapp på PsfEs skrivbord. Får väl ännu ett skittåg - om det alls går att lösa. Det är ju en helg jag vill jobba o det brukar kunna vara lite si o så med helgtågen.
Tänkte åka ner till stugan - eller nåt o ladda lite batterier. Om nu Maken är i Boden den veckan.

Av Kvasthilda - 28 februari 2014 20:30


Idag hade jag inte tumme med mina turer. Det bidde inte ens en tumme. Hade ju varit himlandes bra om det de facto var så.
Maken kom hem på eftermiddagen o jag hade gärna stannat hemma inatt.
För några dagar sen fick jag veta att tomtåget på min tur är inställd o fick frågan om jag kunde tänka mig att ta hem ett annat tåg i stället. Hmmm. Ja, va fasen. Är ju där o ska hem. Hade väl kunnat passa hem med nåt inatt i stället. Men OK. O turen slutar nere i PII i morrn. Eller nä. Med en taxi hem därifrån.
Satt under eftermiddagen o kikade i mitt schema för mars o insåg att jag, inklämt mellan en ledighelg o den jag fixade ledigt, hade en ynka tur till Narvik. Menvafan. Fyradagarshelg. Ett skift. O en ny fyradagarshelg. Ringde PsfE - som inte var på plats. PsfI då. Jodå. "Jag hade ju tänkt ringa dig", sa hon. "Ditt lasttåg är inställt."
Naeeeeeeh!!!! Arrgghhhh. Nå? Jo. Jag HADE ju tomtåget inställt o hade alltså kunnat få ett bra skift inatt. Dvs jour motsvarande. Men nädå. Nu var det bara att haffa ett annat tåg o passa sig upp till Narvik för att ta hem det där andra tomtåget. *suck*
Sitter i bakhytten på detta tåg.


Av Kvasthilda - 28 februari 2014 09:00


Tema nr 147 Krona

59/365


Kristall? Skulle vara snökristaller då. Äkta is från Torneälven.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2014

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

 

Av Kvasthilda - 28 februari 2014 08:54


Go'Morron! Lite Uno o Irma-känsla såhär en solig fredagsmorgon. Har sovit med öppet fönster så det är riktigt krispigt i sovrummet. Solens strålar letar sig in genom persiennerna. Har varit ett par grå dagar innan, så de där strålarna är rätt sköna att se.



Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards