Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 2 mars 2014

konstig dag idag

Av Kvasthilda - 2 mars 2014 21:20


Har träffat en gammal bekant idag. Eller inatt. I ottan i morse. Han hade elev med sig i oljetåget inatt. Var ett tag sen vi träffades senast.



En heldag i Narvik. Hann ner till frukosten o träffade en annan gammal bekant. Var också ett tag sen, även om han varit här o jobbat en hel del.

Sovit en stund. Slösat pengar. Kan man föra fast man inte kliver utanför dörren. Bland annat köpte jag en digital bok i pdf-format. Samma bok borde komma i brevlådan om några dagar. I pappersform med hård pärm. Det är en av Michael Augustyniaks samlarböcker.
För några timmar sen nåddes Barbievärlden av det oerhört tråkiga beskedet att Michael gått bort i helgen. Inga närmare förklaringar ännu. Trist o tråkigt. Han kommer att vara saknad. Av mig. Och alldeles väldigt många andra.

Jag hoppas också innerligt att Din senaste bok blir verklighet, Michael. Det finns nog ingen som kan korrekturläsa den när Du är borta. Du var bäst. Men det hade blivit ett alldeles underbart tillskott till dockhyllan.
Vila i frid, Du fantastiska man. Hoppas Du funnit ditt Paradis.

O nu snöar det.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Tisdag 23 april 09:00


  Tema nr 103 Havsutsikt 114/366   ... fast vi brukar säga "vår kontorsutsikt". Vårt rullande kontor har en fantastisk utsikt över Rombaksfjorden.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan in...

Av Kvasthilda - Måndag 22 april 09:00


  Tema nr 205 Norrsken 113/366   Ett oerhört suddigt iPhonefoto under devisen "de bästa bilderna - är de som tas".      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om in...

Av Kvasthilda - Söndag 21 april 09:00


  Tema nr 273 Skymning 112/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Lördag 20 april 10:55

Jamen, då var det kryssat och klart och webbradion höll hela vägen och så här löste jag mitt idag...  Vi lever det ljuva livet, eller snarare galna, Livin' La Vida Loca. Upside, inside outShe's livin' la vida locaShe'll push and pull you downLivi...

Av Kvasthilda - Lördag 20 april 09:41

Jahapps. Får se om det blir att lösa krysset idag. De har stora tekniska problem på Sveriges Radio idag och inget laddar som det ska. Just nu lyssnar jag på P4 men jag har inte laddat om just den sidan. Rätt vad det är kraschar det väl och jag hör in...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards