Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 13 mars 2014

Av Kvasthilda - 13 mars 2014 21:26


Spænnande. Kom till jobbet. Næ, kom till MTAS i morse, næ inte ens det. Kom till MTAS på eftermiddagen, två timmar sen...! Ja. Vi hade fått en ny dator. I svenska lokførarnas "øverliggningsrum" står det nu en sprillan ny dator. Tangentbordet ær nåt gammalt skit(igt). Tangenterna kænns dyngiga. Inte lika dyngiga som hos en fd personalchef dock. En PC som snusade. Alltid grisigt. Kul nær man skulle ge support dær.... *rys* 

O det regnar. Mest på tværen. Satana vad det blåser i Narvik. Toaletten på det rum jag tilldelades fajtades med vinden utanfør fønstret om vem som skulle hålla mig vaken idag. En himla skøn sæng. Då ær det genast annat som stør. Sængen bæddade før god sømn, men ikke så mye annat omkring. 

Ahaaa. Skrivaren går ner i sovlæge nær den inte anvænds. Det sitter en lapp på den "Skrivaren må slåes på". Då kom genast min fundering. Glømska lokførare. Vem slår av den? Det gør den alldeles på egen hand! Smart. 



Nånæ. Ville mest testa ut burken hær. Nu gick føregående tåg hemøver. Eller bortøver. Norsk fører. Mitt ska tømmas før jag få gå. 

Av Kvasthilda - 13 mars 2014 14:58


Tror norrmännen lever efter devisen Kill or be Killed. Satana. Nytvättad uniform. Luktar gott. Eller. Den luktade gott när jag gick hemifrån o ända tills jag klev ur loket. Eller ut från MTAS... Gick mitt i gatan från MTAS mot centrum för att undvika bli blöt. Möter en tvärhandshuligan som har mer spring i benen än folkvett o splatt sa det. So much for that. Går man mitt i gatan måste bilarna sakta ner för de tar sig ju inte förbi mig sålänge jag går mitt i gatan. Men ungar? Ungar är som ungar blev. Och ungar ska vara. Mycket väta i snön i Narvik. 


Sen går man längs fortauen o försöker hålla sig så långt ut man kan för vid större gator kan man liksom inte traska omkring mitt i, för då kommer politien o hämtar upp en. O vem går längs kanterna på fortauen? Jo, de där fyrbenta små varelserna. O de lämnar ju sina visitkort överallt för norskarna (nåja, en del av dem) bär inte med sig en påsen för farligt avfall. Spännande att ta sig fram utan att bli blöt eller få illaluktande substanser under skorna.


O därute på gatan kör norskarna som vettvillingar. O det säger SPLATT! De fattar inte det där med att sakta ner. Trodde Norge hade samma trafikregler som vi har? Nå inte. 




Av Kvasthilda - 13 mars 2014 09:00


Eget tema nr 4 Invirad

72/365


En kall februaridag.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2014

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

 

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards