Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 14 mars 2014

Av Kvasthilda - 14 mars 2014 15:35


Ur led är tiden. Nej, ur spår är tåget. O nä, det var inte jag. Jag hade redan passerat o kommit i säng när vädret blev så grönjävulskt mycket värre. Det blåste inatt. Blåste o blåste. O snöade hela vägen från Narvik till Torneträsk. Ungefär. Föraren sa att det krängde o levde rövare kring loket o plötsligt låg det containrar på sidan. Shit happens. De var tomma o är ingen match för en elak Kung Bore o hans vindmaskin. Något större än Carolas. 

Jag har tåg åt andra hållet inatt. O nästa natt. Men de ska ju till o från Narvik så det blir "nog" inställt. Om de inte hittar på annat förstås. Kan ju bli jobb i alla fall. Nåt lokbyte eller nåt. Att dra tomvagnar till Vitå o tillbaks är väl inte så produktivt. Tur att det var en gammal erfaren förare i alla fall. VI har ju en hel del nyutexaminerade förare. Ett par som precis blivit färdiga o ska ut på sina första egna turer. En av nattens förare körde sin första egna malmtur igår (mitt tåg). Han såg inte så skärrad ut. Mest trött. 

Förarna som var kvar i Narvik samlades ihop o kördes till Abisko i en Rc. Vad var de? Åtta stycken? Men en förare, envis som han är, tog tillbaks Rcn till Narvik. Han trivs därnere... Det går inga bussar. Vägen är stängd pga hårt väder. O det ÄR hårt väder. Uppenbarligen. Om tillome containrar på ett tåg blåser av. Antagligen (min teori) är att det krängde såpass att de till slut gav med sig o nån container for. Nån boogie klev ur o burkarna rev kontaktledningen. 

Nåja. Får se hur lång tid det här tar nu. O om det blir nåt jobb inatt. 

Av Kvasthilda - 14 mars 2014 09:00


Tema nr 66 Fågelliv

73/365


Livet längs järnvägen.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2014

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

 

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards