Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 1 april 2014

Av Kvasthilda - 1 april 2014 18:03


Bah. Trist o trök. Regngrått. Blött. Är i Narvik. Ska gå ner till loungen o se vad de serverar idag. "Hitta Makaronen-soppa" eller möjligtvis ärtokorvsoppa. Eller kanske nåt helt annat. Tveksamt.
Lång väg till kusten idag. Men tio minuters tidig avgång gav mig ankomst närapå på minuten. Rätt tid alltså. Nu är det några timmars vila innan man vänder hemåt igen. Missinasssen. Skitskift. O värre blir det i morron. Två nätter på raken sen. Kräk.


Av Kvasthilda - 1 april 2014 12:26


Men se där. Mycket får man lära sig här i världen. Jag försöker göra minst ett textinlägg om dagen - om än med lite eller knapphändig text - men om man säger ett inlägg utom 365an då? 

En gammal bloggkompis la in en kommentar, vilket gav mig en chans att kika in hos honom - långt mellan gångerna. Jag hinner så sällan med det där bloggsurfandet, som också är en del av 365an men mitt liv är så fullt av annat jox än bloggar o min egen 365a att jag knappt hinner med andra(s). Tyvärr. Trist. Men å andra sidan får man tillbaks det man förtjänar o jag får nån enstaka kommentar på mina eminenta foton (mowahahahahaha) emellanåt. Ingen kommentarsflod här inte. Fast jag överlever det med. Har sagt det förr o det står jag för: Orsa Kompani lovar ingenting bestämt. Jag kikar in när jag hinner. Om jag hinner. 

Nåja, tillbaks till Semlan. Han deltar i nåt som heter Blogg100. En blogg om dagen i hundra dagar. Hade jag kunnat vara med i tre gånger på ett år alltså. Men det är jag inte. O det tänker jag inte. Jag kör mitt eget race. Som vanligt. 

O nu ska jag snart rejsa upp mot Narvik. Eller upp mot fjällen, över dem o vidare ner mot kusten o Narvik. Om man ska vara petig. O rejsa är att vara överpetig. Det går aldrig fortare än sextio. Gör det det får man ont i öronen. PipPipPipPipPipPipPip.... tills hastigheten sjunker under tillåtna 60. Sådeså. O det är dumt. Fast ett o annat pip är det nästan omöjligt att undvika. Om man inte heter KW. Heter man nåt helt annat, piper det konstant. Fast vad man heter då, förtäljer inte denna historia. 

Hälsade på Pigan igår. Hon var lite piggare, men hade gått på Alvedon hela da'n så febern hölls under schack. Å andra sidan var den nog på nergång ändå. Idag verkar det som om Kullen o Klimpen är hängiga. Åtminstone den äldre av pojkarna. 

O Junior är hemma. ♥ De fick förlängt ett par veckor. Men idag är han ledig. Mammas stora ♥ Älskade barn. Älskade vuxna barn.

Nä. Nu ska jag lägga på o se var mitt tåg är. Ha're! 


Av Kvasthilda - 1 april 2014 09:00


Eget tema nr 6 Åkerbär

91/365


Det är en åker. Det är bär. O det är inte minst - åkerbär. Framför allt är de inte små. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2014

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

 

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards