Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 15 april 2014

åsså en Uno-Morgon igen

Av Kvasthilda - 15 april 2014 06:39


Eller Irma-Morgon då. Go Morgon! Fast i min värld heter det Go'Morron! En av mina kusiners barn heter Irma. Fast egentligen är hon inte ens min kusin. Hennes mamma är. O egentligen inte ens hon heller. Fast ändå. För hon blev ju adopterad så hon ÄR ju faktiskt min kusin, om även inte av blod. Hennes syskon dock, är mina kusiner. På rikt. 


En dag vid kusten väntar. Den senaste blev det ju intet av. Inställt åt alla håll. Men idag får man väl jobba. Ska ringa innan jag sticker på jobbet så man inte åker i onödan. 


God morgon!
Två skuggor som ler
God morgon!
Dom tror att ingen ser
God morgon!
När deras händer rör varann
I ljuset som vaknar
Kan allting bli sant

God morgon!
Inte sovit en blund
God morgon!
Åh, nu är staden så ung
God morgon!
Det är som om den lovar oss
En dag full av allt
Som vi längtade till

Från fönstret kommer
Ljud som aldrig dör
Och alla vackra människor
Dom bara kör och kör
Och allt folk på trottoaren
Dom har hittat alla svaren
Och alla människor i baren
Sjunger lycka till med allt

Lycka till med allt!

God morgon!
Jag var så ensam i natt
God morgon!
Nu hörs ditt varma skratt
Två hjärtan!
Tillsammans med andra
Miljoner hjärtan
Som aldrig ska stanna

God morgon!
Det här är våran stad
God morgon!
Mitt i en mäktig parad
God morgon!
Tänk att få hitta dig här igen
Och vinka åt solen
Och kyssa dig sen

Från fönstret kommer
Ljud som aldrig dör
Och alla vackra människor
Dom bara kör och kör
Och allt folk på trottoaren
Dom har hittat alla svaren
Och alla människor i baren
Sjunger lycka till med allt

Jag svävar bort
(Jag svävar bort)
Jag svävar hem igen
(Jag svävar hem)
Jag hör hur sången går

Från fönstret kommer
Ljud som aldrig dör

Från fönstret kommer
Ljud som aldrig dör
Och alla vackra människor
Dom bara kör och kör
Och allt folk på trottoaren
Dom har hittat alla svaren
Och alla människor i baren
Sjunger lycka till med allt

God morgon!
Alla ljud som aldrig dör
Och alla vackra människor
Som bara kör och kör
Och allt folk på trottoaren
Dom har hittat alla svaren
Och alla människor i baren
Sjunger lycka till med allt

Jag svävar bort)
(Jag svävar bort)
Jag svävar hem igen
(God morgon!)
Jag hör hur sången går
(Jag svävar hem igen)

God morgon!

 

Wikipedia
"'God morgon', skriven av Uno Svenningsson och Staffan Hellstrand, var det bidrag som Uno Svenningsson och Irma Schultz framförde i den svenska Melodifestivalen 2007. Bidraget var med i deltävlingen i Jönköping den 3 februari 2007, och tog sig vidare till andra chansen. Väl där missade bidraget finalen i Globen. Sången handlar om då morgonen anländer i en stad. Den 5 mars 2007 gavs singeln "God morgon" ut, och placerade sig som högst på 18:e plats på den svenska singellistan."

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Torsdag 18 april 09:00


  Tema nr 240 På väg 109/366   373 för att vara exakt.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 17 april 09:00


  Eget tema nr 19 Takdropp 108/366   Förklaringen på gårdagens "skål". En isgrop i snön, formad av ihärdigt takdropp.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om ...

Av Kvasthilda - Tisdag 16 april 09:00


  Tema nr 274 Skålformad 107/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Måndag 15 april 09:00

  Tema nr 279 Solen lyser även på liten stuga 106/366   Vincents gulliga stuga i norrbottenslademodell får lite varmt ljus av vårsolens sena strålar.     Några dagar har gått och snön har gått ihop sig lite:    Temalista    ...

Av Kvasthilda - Söndag 14 april 09:00


  Tema nr 350 Vårvinterljus 105/366   Och ett jaktplan passerade på realtivt låg höjd. Lite svårt att se det mot vårsolens sken, men det är där, lite nedanför solens vita ljus.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards