Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 25 april 2014

Av Kvasthilda - 25 april 2014 19:57


OK, ikke hørt noe från att'n. Nåja, den har inte ankomsttid förrän om dryga fyrtifem minuter. Jag er tidlig på jobb'. Sov mina tvåoenhalvtimme i alla fall. Insåg att jag glömt min bok hemma o la ihop ögonen - o somnade! O vaknade några minuter innan mobilen skulle väcka mig. Klädde på mig o gick ner mot loungen för att se vad de serverade i dagens soppa. Hann till trappen när jag insåg att det är fredag och inget serveras. Äh. Gick ner o tog en kopp kaffe o en våffla i alla fall. Med jordgubssylt. 


Får hoppas att nattens tur inte innbär nå' mycket stopp o sida. Har som sagt inte boken med mig. Blir lite trist när man inte har nåt att göra. Äh, får väl slösurfa på mobben. Jag vill heeeeeim! 


Gick förbi Rema1000 o köpte mig en matlåda. Pasta Bolognese. Med pipljud. Man smäller in hela bunken i mikron, slår på minst fyra minuter o väntar på väsandet/pipandet. Som en gammal visseljohanna. 


Slog igång diskmaskinen också. Vet inte vem som gör det. Ingen verkar det så jag stoppade in allt som stod i diskstället också o slog igång den. Nu står den o tuggar hör jag. Nån hade ställt in en bautatallrik men den funkar inet med maskinen. För stor. Som ett uppläggningsfat. Nån som ätit pizza antagligen. Ställde den på tvären. Gick ju an när det inte var så där jääääääättemycket disk. Typ tvåhundra kaffe-muggar. Inte en jävel som ids diska för hand, tydligen. Mycket elever.... 

Vet inte hur länge den jobbar nu, innan den är klar. Kanske snor lappen innan jag går i alla fall... Vänder på den! 


E-pigan o Lille Ollivander har fått rå om sin bror/morbror idag. Härligt. Fick bilder där de satt på Café Oscar o fikade. Fast bara bilder på Mini. Inget på dem tillsammans. Trökpottor. De kunde ju göra en såndär kombiselfie vad-fan-de-då-heter. Ā la Ellen. 


Nu ska jag ta min termos o kliva en trappa upp o se om jag kan fylla den. Om de fixat maskinen... 

By1

Av Kvasthilda - 25 april 2014 15:45


Oj, vad trött jag blev. Är i Narvik o har tagit en kort prommis ner till Biltema för att köpa kedjerengöring. Hittade en flaska. Iofs räcker det med en. Kanske var tur eller så stod de andra på en annan plats. Såg inga fler nånstans.
En tur in på COOP. Den butiken, eeehh varuhuset är som ICA Maxi ungefär. Allt finns. Utom lösa Minnie Mousekläder till Steffi Love. Attans. Hade velat överraska Kyle. En kompis i USA. De hade flera dockor kvar men inga klädset.
Nu är jag trött. Stoppade ner Lapptoppen i morse men tog ur den igen. Köpte mig ett par böcker med norska stickmönster så det var nog lika bra det!
O de hade fräna leksaker med kattmynta på djuraffären. Köpte ingen. De är rätt dyra. Men säkert jätteskojiga. Neo är ju galen i kattmynta. Bokstavligen.
Kom tillbaks till hotellet o tänkte tanken. -Är klockan fyra stannar jag. Annars tar jag en prommis till.
Fastnade. Kanske lika bra det. Blir så dyrt att promenera på By1. Hahahaaaaa!
Kanske man skulke nyttja det trötta ögat o sova en stund? Fast rör jag på mig o kryper under täcket, lär jag väl bli plingplongpigg i ögat.


Av Kvasthilda - 25 april 2014 09:00


Tema nr 61 Fullbelagd 

115/365


-.


iPhonefoto

Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2014

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

 

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards