Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 24 maj 2014

Av Kvasthilda - 24 maj 2014 10:55


Ha! Jag fick igång Lapptoppen. Nu gäller det bara att den håller igenom bloggandet också. Äh, vi kör väl igång då för säkerhets skull så får jag fylla i mer sen. 


Vi började i Everts värld. Herr Rönnerdahl dansade väl runt som vanligt med kransar i håret o fladdrande nattskjorta. Fast kanske i nån annan version än Sjösala vals. 


En annan litterär person är James Bond. A View to a Kill hette en av alla de filmer som gjorts på böckerna och titelmelodin gjordes av Duran Duran


Jodå, Tjo, vad det var livat i holken i lördags.... Men vänta nu. Det är ju lördag idag. 


Jag går på gång o dagen lång

så sjunger jag på samma sång

om att jag älskar dig min vän.

1969 var året och Sten Nilsson sjöng i Melodifestivalen. Då var det orkester bakom sångaren och denna dirigerades av Mats Olsson. 


Vi fortsätter i samma tema o tar en strof som säger Du är den enda som hemligen ser mig.... Ernie Englund spelade trumpet för oss. 


Vi hörde en instrumental låt till. Nils Dacke o hans partyorgel illustrerade för nästa kryssadress. O det blev bara en den här gången. Aj aj aj, vad det bultar och det bankar... 


O det där bankandet fortsätter i nästa låt. When you hit me with a Beat I'm Back to Life. E-Type


Råttfångaren från Hameln. Han spelade pipa han. The Piper sjöng ABBA om. O en av författarna var ju ett av Bena. Andersson


Sen en krystad Eldemanledtråd. Champagne får bara tillverkas just i Champagne i Frankrike. I andra länder heter det en hel massa annat. I Tyskland kallas mousserande vin för sekt. Kim Sjögren ledde orkestern som spelade Champagnegaloppen


Bill Medley och Jennifer Horner gav ljud. The Time of my Life. Från filmen Dirty Dancing


Jag hade en gång en båt
med segel och ruff och köl
men det var för länge sen
så länge sen.
Svara mig du, var är den nu?
Jag bara undrar, var är den nu?

Cornelis skrev den svenska texten. Tror jag. 


Åsså tillbaks till lörda'n igen. Another Saturday Night. Cat Stevens gjorde den en gång. Och Andreas Weise. 


O det var det. 



Av Kvasthilda - 24 maj 2014 10:22


Jag hoppas få igång Lapptoppen så kommer det ett kryssinlägg. Annars blir det först i morgon.


Av Kvasthilda - 24 maj 2014 09:00


Tema nr 125 Kamouflerad

144/365


En svensk bil i Norge under cover.

En parentes om något i bilden/på bilen fick mig att småle, XNK betyder Narvik i min bransch. X-et står för "utrikes" (i detta fallet alltså "Norge") o Nk är Narvik.




Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2014

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

 

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards