Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under maj 2014

Av Kvasthilda - 14 maj 2014 22:30


Sitter o dräller framför teven just nu. En söt film med Colin Firth som en ovetande engelsk aristokrat som visar sig vara far till en amerikansk o vansinnigt vild dotter. Sällan.... Hollywood. 

Har äntligen fått igång säljandet. Så smått. Får se om det blir några bud. Alls. Nå. Har två just nu. Men inga pengar. Hahahahahaa. Låga startbud. 

Annars har man mest gått o dragit benen o huvudet efter sig dag. Sjukskriven. Spotify snurrar runt. Mest för att hålla igång burken. Den tappar musen av nån jävla anledning så fort den går in i spar/viloläge. Svenska topplistan. 

Mommos älskling har varit här idag. En stund. Han snurrar o far över golvet. Fram o tillbaks. Snart kanske han börjar röra sig längre sträckor. Kanske. 

Nä, reklampausen tog slut. Back to Firth. 



Av Kvasthilda - 14 maj 2014 09:00


Tema nr 12 Avslöjande

134/365


Man ser att katterna brukar sitta i fönstret. Nästa lediga helg står det fönsterputsning på schemat. Om vädret så tillåter! Vårsolens obarmhärtiga sken avslöjar det mesta... I alla fall i fönstren! 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2014

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

 

Av Kvasthilda - 13 maj 2014 23:39


Ja, när inte skallen klarar så mycket annat slötittar man på The Big Bang Theory. Heja Sheldon. 


~ The Mommy of the smartest physicist at the university is not my mommy as I thought.... It's his mommy... (Kripke's)

~ Sheldon, I wish there was something I could do somehting to make you feel better. May I offer you a consoling hug? 

~ What do we have to loose? 

~ How's that? 

~ I feel like I am being strangled by a Boa Constrictor....

........

~Why d'you stop??


Av Kvasthilda - 13 maj 2014 10:45


Spotify snurrar runt här, just nu med ehhh, vilken topplista? Den svenska? Menjoo. Igår snurrade den tyska runt. Lite sammalika. Långt från allt men i mångt o mycket. O fina Conchita Wurst är en av dem. Hennes namn är ju ett hopkok av påhittade namn. Wurst ~ korv, påminner om Thomas eget efternamn, Neuwirth men är ju där i betydelsen av just korv. En liten wiener. Skägget. Fast egentligen inte. Eller också. Conchita har berättat, att i Tyskland är wurst ett annat ord för whatever. Typ. O där kommer skägget in igen ;) Du kan se ut hur som helst, det spelar ingen roll! Conchita då? Det fick han av en kompis på Kuba. Concha är ju en liten... ehhh tjej som alla vill "gå ut med". Bland annat.... Men det funkade inte så det blev conchita... vilket är betydligt mer utmanande, liksom Thomas val att spara skägget, även i rollen som Conchita. 


Såg en intervju igår som irländska eurovison.nets Garrett Mulhall hade med Conchita i november. Underbar människa. Båda två för den delen! 


O bara för att lägga lite sordi på den lyckokänslan som danska Basim ger mig, kan jag meddela att det snöar här idag. Basånivet. 


Men barnbarnet är här! ♥ 

Av Kvasthilda - 13 maj 2014 09:30


Fick mitt namn draget i ett lotteri för april månads "bästa" 365a. Nä, inte så att de utser en bästa bild, utan de drar en aktiv deltagare som sedan får välja fritt ur sitt eget arkiv för månaden o lämna in denna - så får man den visad på hemsidan. Givetvis har jag inte hunnit med detta och tidsfristen gick ut. 

Har en förfrågan från en annan kompis som också vill ha med mig i sin blogg o där har jag inte heller hunnit med. Eller tagit mig tid, kanske är mer rätt i det fallet. Kanske främst för att det inte finns nån vettig bild på mig. Fast hon har ju redan sett en bild hon ville använda till det syftet. O eftersom det är en bild jag själv publicerat på annat forum, är jag ju rätt nöjd med den också.

*huff*

Man blir aldrig nöjd. 


Av Kvasthilda - 13 maj 2014 09:00


Tema nr 277 Solkatt

133/365


Ja, sitter hon i solen, blir det ju så.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2014

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

 

Av Kvasthilda - 12 maj 2014 11:42


De stackars ryska tjejernas låt är också bra. Låter som en högst vanlig europoplåt! 

O deras engelska är oklanderlig. 


Av Kvasthilda - 12 maj 2014 11:26


En av låtarna som snurrat på min mobil det senaste dygnet: 



Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards