Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 9 juni 2014

Av Kvasthilda - 9 juni 2014 21:51


O svaret blev på. Till slut. 

Vaknade tidigare än jag hade önskat i morse men somnade om en stund. Blev ändå inte så lång sömn som jag hade velat. Dagen har mest gått till att prata med tekniker och svurit över annan teknik som inte fungerar. Eltel kom förbi o letade fel hos oss men hittade inget. For till stationen o kollade där. Hittade inget där heller. Han beställde ett nytt modem. Funkar inte det vet jag inte vari felet ligger. O uppenbarligen inte han heller. 

O teven har tappat alla jävla kanaler igen. Förbannade ComHem! Säger upp deras jävla skitabonnemang snart. Tror ingen omkring oss har ComHem. Funkar ju inte. Nu är det fullt krig på alla kanaler. Gubben o Junior harbåda försökt ställa in kanalerna. Icke sa Nicke. Jävla bullskit. Gubben har sina favoritkanaler som snurrar när han är hemma men ingen av dem går att se på. O några andra som SKA ingå i vårt abonnemang har fullt bitkrig. Söndertrasade bilder. Flimrar o hoppar. Det är ju KABEL för fan. Om man bor i en skog bland höga tallar som min far gör, kan jag köpa att det flimrar o far ibland - när det blåser o så, men fan inte mitt i ett bostadsområde där bilden levereras via kabel. Snart skiter vi i det där o skaffar en parabol i stället. O Viasat. Eller en burk med nåt annat. Vad som helst förutom det där skiten. 

Snart kommer nya skiftlaget igång så jag ska dra mig ner o se om de kan bromsa mitt tåg så jag får gå tidigare. 

G'Natt! 

Av Kvasthilda - 9 juni 2014 09:00


Tema nr 239 Regntung

160/365


-.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2014

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

 

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards