Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 12 juni 2014

Av Kvasthilda - 12 juni 2014 17:45


Kaos. Regn. Tjorv. Deppigt. Mer regn. Kaos. 


Men modemet har kommit idag o det nya fungerar så det kan nog ha varit kontakten som blev friterad i åsksmällen. Insåg ju att den satt i ett annat uttag än den jag stänger av vid datorn. Var ett tag sen vi hade åska så det försvann ur minnesbanken. Men allt annat som satt i samma uttag har ju klarat sig. Jo. En av mina externa hårddiskar sitter där o den har klarat sig. Iofs var sjävla disken avstängd men det var ju modemets kontakt som bråkade. Antagligen. Fast inget är ju bekräftat. Det enda jag vet är att utbytet funkar. 


O apropå att funka. Eller inte funka. Det är fler i området som har problem med de där jävla ComHem hörde jag. Det har krånglat länge med otillräckliga bilder. Makens favvokanal fick spatt för nån vecka sen. O även nån annan kanal. Tian har vi inte ens kunnat se. Ett håvete när de sände VInter-OS o allt gick i den kanalen. Fullt krig. Men efter den där åsksmällen över stan verkar alla ha fått problem. I fler kanaler. Bara ettan o tvåan som funkar utan problem. Tror jag. Försökte ringa dem idag men det tog sån jävla tid o under tiden man väntar får man en massa tips. Om din bild brusar eller visar fyrkanter (blablabla) beror det på dålig mottagning. Prova byta antennkabel blablabla... Jodu. Det är gjort. Fast inte efter åsksmällen. O det funkade inte FÖRE det. Prova öka sändningen i stället. Kan ju inte vara vår kabel det är fel på när hela området har problem?!??? 


O bilen är grön. 


Av Kvasthilda - 12 juni 2014 09:00


Tema nr 244 Rinner

163/365


Med en himla fart...



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2014

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

 

Av Kvasthilda - 12 juni 2014 01:33


Upperibackupbackup. Är less. Dödligt less! Kopierar filer så ögena blöder. Typ. Fotobackup. Har köpt en ny extern hårddisk. Killen som sålde den ser ut som Leonardo DiCaprio. Är visst son till Babsan, sa Dotra som var med mig. Mhmmm. Men mycket Leo-varning i den pôjken!

Har svurit ve o förbannelse idag (igen!!!!!). Min externa. Nä. Min andra externa har fått spatt idag. Min fotodisk vill inte vara med alls. Den har pratat på ett inte så tillfredsställande sätt de senare dagarna. Nä. Idag faktiskt. Bara idag. Den vill inte. Eller jo. Den svarade  just nu men jag har den via USB-uttagen direkt i burken o inte via nån USB-hub som jag haft tidigare. 

Vilket också gör att jag är låst att göra annat. Typ... Fixa nästa 365a! Nåväl. Sheeeitthesame. Snart där i alla fall! 

Backupen fortsätter. 24 Minuter kvar. Kanske. Av en av backuperna: De andra tar fyrtiofemtioåttatusen timmar. Typ. Mmmmmmmmm. Joråsåatt. 

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards