Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 23 juni 2014

Av Kvasthilda - 23 juni 2014 20:53


Undrar om sommaren kanske är på väg, trots allt? En rätt skön dag idag. Mestadelen har tillbringats på ett tåglok. En del väntan. Alltid skojsigt.
Gick tidigt från Kiruna o kom sent till Narvik. Sist var det cirkus trettio minuter. Idag en timme.
Ömsom regn, ömsom sol. Bumliga moln blandat med knallblå himmel.

Av Kvasthilda - 23 juni 2014 09:00


Tema nr 5 Annorlunda

174/365


Ja, det blev en minst sagt annorlunda midsommar i år. Närapå minusgrader och ymnigt snöfall. De stackars blommorna fick värja sig för kylan o snön. Vår lilla trädgårdstäppa med blommande smörbollar och gullkrage ser lite trött o frusen ut med sitt vita täcke, fotograferat vid tiotiden kvällen innan midsommarafton. 




Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2014

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 23 juni 2014 00:51


Tiden går. 23 juni 1989. 

Jag fick ett sms av Maken i fredags. Grattis till 25 år. Jodå, han hade dagen rätt, men inte datumet. Midsommarafton 1989. Det var den dagen vi förlovade oss. En kall och regnig dag i Härjedalen. Ungefär som den verkar bli idag. Vi drack rosa champagne till frukost och åt färska jordgubbar från ett hjärteformat glasfat, till brinnande, illaluktande, gula antimyggljus. Vi bodde i tält. Kallt o regnigt men vi höll oss varma. Jag tog en bild av min älskade svägerska och min blivande make i tältöppningen. Goa varma männ'ska. Hon fattas mig. 

Dagen tillbringades med syskon, familj och vänner spelandes krocket. Alla gick omkring i rosa-lila-gröna-eller-liknande mjukisoveraller. Makens systerdotter hälsade på tillsammans med sin mormor, våra barns farmor. 

Tjugofem år. Tiden går. 

 

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards