Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 17 juli 2014

Av Kvasthilda - 17 juli 2014 12:23


Fan vad det är svårt att skriva på mobben. Den kan inte stava o autospellen är helt galen. Jag missar ofta stor bokstav o det blir Zi eller nåt i stället för stort i. Feta fingrar. Sen när u i o o ligger bredvid varann eller a s o d blir det helt andra ord dom (SE?????) iPhönen uppfattar som korrekta o som i vissa fall faktiskt är det men i annat sammanhang. Det blir lika gärna den som sen, dom istf som som ovan. In istf on (engelska då). Eller :kr istf :) (smiley)

Denna dagen inte ett liv. Pissväder. Glömde ta fleecejackan med mig, så en promenad fetstryks från dagsschemat.

*gah* Fantastiskt hur det funkar. Not.


Insåg att jag hade ett "sent" tåg igår men dagens tåg lämnar Narvik senare än det - gö're ju'nte alls det! - o det känns mer som ett eftermiddagståg enligt tågnumret. Skumt. Hinner äta kvällsmat innan jag går till jobbet. Vad ska jag roa mig med till dess? Gå o köpa en jacka?


Av Kvasthilda - 17 juli 2014 09:00


Tema nr 323 Törstig

198/365


Några av mina kollegor står o väntar på att kliva på tåget. All blev inställt o vi var en flock förare som åkte pass med persontåget hem. En väldigt varm sommardag var det och det var hård åtgång på vattnet! Idag går det ju inte att fylla på flaskor, eller ta vatten i mugg som man gjorde förr på tågen. Minns ni glasflaskorna som stod i sina egna hållare på tågen? Oj. Det var länge sen. Tror ingen av de här grabbarna ens var påtänkta då... 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2014

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards