Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 27 juli 2014

goda grannar

Av Kvasthilda - 27 juli 2014 10:04


Fruntimmersveckan tog slut o med den, värmeböljan. Sitter just nu o lyssnar på P4. Som jag valt själv. Vaknade hundrasjutton gånger inatt av olika anledningar. Ett är en ond nacke. Verkar inte gå över heller. En annan - o mer grinig anledning är att en radio stått o skvalat nånstans utanför sovrumsfönstret. HELA NATTEN! Antagligen Klumpfot som inte slog av sin radio innan han skramlade in igår kväll. Jag hörde den inte när jag la mig för jag slog igång en Harry Potter för femtielfte gången. Lyssnar om de fyra sista kapitlen. Det blev lite rumphugget på jobbet häromdagen så jag vill gärna höra dem igen. Var så trött så det där ljudet försvann i snarkningarna men efter nån timme letade sig ljudet in genom fönstret o studsade mot mina trumhinnor. O studsade fram o åter hela tiden. Mest mot. Mycket irriterande. 

Sommar-Morgan. Först, Bäst, Störst? Nä, Mest, störst, flest, först. "Vilket är flest, antal postnummer eller kilometer till jordens mittpunkt?" 16000/6000. Flest postnummer. Joråsåatt. 

Nä, kaffet är urdrucket, mackan uppäten. Ska dammsuga o försöka packa ihop lite skit o annat skrot som ligger runt om i lägenheten innan jag åker bort på tisdag... 

Kråk kommer hem idag - med stackars Tyra. Hon gillar INTE att åka bil. Jag hoppas att Looney håller sig lugn o inte mobbar ihjäl henne när de kommer hem. Eller att Tyra ger igen. Hon åkte bil ända till Härjedalen för nån sommar sen men då åkte de i en hundbur tillsammans, Neo o hon, med vattenskål o bajslåda. I egen bur funkar det inte riktigt. Lillgumman. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Torsdag 28 mars 09:00


  Tema nr 22 Blank-is 88/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 27 mars 09:00


  Tema nr 183 Ledande linjer 87/366   Skönt att trafiken är igång igen. De två malmbolag som trafikerar Malmbanan/Ofotbanen. LKAB tv, Kaunis th.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte...

Av Kvasthilda - Tisdag 26 mars 09:00


  Tema nr 258 Samlingsplats 86/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Måndag 25 mars 09:00


  Tema nr 135 Ihopkopplade 85/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Söndag 24 mars 09:00


  Tema nr 124 I hatten 84/366   PoP Day to Night Barbie.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards