Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 27 augusti 2014

Av Kvasthilda - 27 augusti 2014 15:07


Har varit på turné runt byn idag. Ålen vägrar kalla Kiruna stad. För henne är det en by. O en stor del av min tid tillbringas ju i en annan by, så varför inte? På norsk kallas ju stad för by. Joråsåatt. 

Jag har letat sittunderlägg. Såna där liggunderlagsmaterialgrejer. Skumplast. Fast inte. Var in på Rusta för att köpa dynor till köksstolarna i stugan. Tänkte köpa knallrosa eller regnbågsfärgade - bara-för-att, men de hade bara en rosa kvar o en randig. O sen några rosaprickiga med fjärilar på andra sidan. Så då gick jag emot allt o köpte grafitgrå. Funkar ju bra i stugan. Men hittade inga sittunderlägg. Gick på Ö&B. De hade bara två hopfällbara. Förvisso en rosa o en orange (heja regnbågen igen!) men det var inte vad jag var ute efter. Tänkte fara på Clas-i-sjön men gick tillbaks in på Rusta o jodå... De hade. Var det tre eller fyra för en femtiolapp? Fyra tror jag. Perfekt. Gubben tyckte att jag skulle ta med de vi har hemma men NÄÄÄÄÄ.... Ville ha alla lika. Det hade himla säkert blivit en regnbåge med röda o gröna o blå o gula o svarta o ja... nåt mer säkert. O med reklamtryck o utan reklamtryck. Nääää... Så då blev det tolv grafitgrå såna också. O tre filtar. Två grå o en med Rustas nya skogsmönster. Kung. Älgar. En ljusgrå. Köpte de där dyrare med teddy på baksidan. Har ett par vita med svarta djur på i Falun som jag lämnade därnere. O ett par regnbågar. O en svensk flagga. Rusta o Biltema. Alltid lika kul att botanisera på de ställena. Fleecefiltar o paraplyer. Hahahahaaa! O köpte ett nytt paraply på ICA idag. Med regnbågsfärgade fält. Himlars också. 

Sen blev det lite köksredskap till stugan. Knivar, vispar o annat. Vi har en del där sen tidigare men det är liksom "Gubbens". Nu har vi flyttat in i storstugan o där är det mer MITT. O jag vill ha rediga verktyg o grejer. Skärbrädor, potatisskalare. På Clas Ohlson i Falun blev det två gröna grytlappar i silicon o två gröna smörknivar. Ska bara se till att de ligger i rätt skåp så de inte far ut i jaktstugan igen. Maken tömde den på all inredning o har ställt in det i storstugan på *vår* tomt, i väntan på flytten av stugan. Ska ställa den ute på gården så blir det väl en gäststuga så småningom. Gud vad h´jag hoppas att vi får bygglov så vi kan byta ut den eländiga baracken som står där. "Storstugan" är ju en gammal barack som blivit utbyggd ett par gånger. Lite skev o vind o golvet lutar på sina håll. 


Av Kvasthilda - 27 augusti 2014 09:00


Tema nr 172 Lämning

239/365


Lämningar efter sommarens åsk- o regnväder.


iPhonefoto

Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2014

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards