Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 31 augusti 2014

Av Kvasthilda - 31 augusti 2014 18:13


Svågern tittade förbi idag o hade med sig ett paket nyrökt sik. Så gott! 

Egentligen skulle jag sitta på ett tåg, eller strax kliva av det men jag avvaktar en bil inatt i stället. Får sova i egen säng i stället för på Per Högström? Eller kanske det är hotell. Vet inte. Men det är i alla fall skönare att vara hemme på egen kudde några timmar. Är sketatrött så jag hoppas kunna få sova några timmar innan tattoon sätter igång vid kvartövertvå eller så. Skulle jag ha gått o lagt mig nu skulle jag definitivt inte kunna somna, det är då ett som är säökert. Eller ja. Somna må vara, men sova tills jag ska upp? Nä. Skulle väl bli en timme eller nåt. Skulle vakna före midnatt i alla fall o då är det bättre att låta bli. Ska ju "bara" hämta ett godståg. Växling både här o där. Eller avkoppling mer än växling. Fast på KIA blir det ju växling. 


Tidigare idag tog jag barn o barnbarn med mig o for på COOP. Skulle leta en Dass-ISAK. For o hämtade dotra o lillklimpen. Han är så förkyld! Kändes jättevarm men hans mor tog tempen (smidiga de där titt-i-örat-termometrarna!) o han hade bara 36,5. Ingen feber. Han kändes himla varm. Men snorig. O hes. Hostade slem. Lill- vårt. 

Hittade ingen Dass-ISAK men en annan version. Maken har hört att de slutat tillverka just den modellen men de hade en annan. Annat namn. Samma funktion. Den delar pinket från bajset på dass. Kanoners när man har utedass med tunna. Slipper stanken. Nåja. Allt är relativt. Men den värsta stanken. Ingen ammoniak som blandar sig med fekalierna. O nu Åke, pratar jag skit igen. Jodå. 

Köpte även lite ljus på utfösäljning (utgående färger, brinner likadant för det o på dass spelar det ingen roll vilken färg de har) och papperstallrikar. Snabbdiskat i stugan. Det brinner bra. Skulle bara ha lite pappmuggar okså. Eller kanske man skulle investera i ett tandborstglas av nåt slag? Äh, en pappmugg håller den med. Bara jag får fritt spelrum i köksskåpen i storstugan. Helst i hela storstugan. Känner att jag inte har mycket att säga till om därnere. 

Förbannade kökssoffor. Fast de är bra. Däremot skulle jag gärna göra mig av med de där jävla bäddsofforna. Vill hellre ha en redig säng att sova i. De är ju i alla fall obäddade när vi är där o funkar inte som soffa. 


Arvid. Vidar. Det står det visst i almanackan. Vita vidder. De har flyttat. Spånar bara. O lyssnar på Spotify o en filmmusiklista. Just nu är det musik från Sagan om Ringen. 


Men jaha. Från det ena till det tredje. Som hela livet. Fram o tillbaks. Packa ryggan så den är klar till inatt kanske så man är redo när skjutsen rullar? 


Av Kvasthilda - 31 augusti 2014 09:00


Tema nr 82 Gosig

243/365


Han börjar vara i en fantastisk gosig ålder nu, lille Ollivander. Han pussas ofta o gärna. Med hela munnen. 




Besökte en fotostudio för lite fotografering o bilden nedan, av kusiner i pussartagen, togs av gossens mor. 

Foto: E-pigan med morbrors kamera 

Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2014

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards