Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 16 september 2014

Av Kvasthilda - 16 september 2014 21:40


En dag på By1. Kom en o en halv timme sen idag. Blev lokbyte innan jag drog iväg. Fel på en telefon. Den funkade lite si o lite så. Ibland hördes det oftast inte. Hade en kollega med mig o hon tyckte att lokbytandet var smidigt. Inte som när vi kör våra egna tåg. Då är det ett jävla strul. Här kom det färdigt o klart o kopplades samman med vagnarna utan min inblandning. Fast jag hade ju förberett genom att växla bort mitt replok o tillome bytt ände åt dem efter avslutad växling. Lite kan man ju göra medan man väntar. 


Sprang förbi strikkbutikken o såg några neonfärgade garner. Har sett dem förr men inte riktigt noterat dem förrän idag. Kan ha varit att solen låg på eller nåt annat. 15 spänn nystanet. En skrikorange. Plötsligt såg jag en varselväst framför mig. Stickad varselväst i tjockt garn? Varför inte. Pratar dockstorlek nu. Reflexband kan man ju alltid köpa - fast jag har nog nåt hemma jag kan klippa smala remsor av. Kanske. Vet att jag köpte reflexband när ungarna var små. Borde finnas nåt kvar. Hru som haver. Gick till hotellet o dumpade väskan o gick sen ut för att hämta pengar. Butiken har förvisso en kortlösare men den tar bara norska kort. Direktkontakt med banken eller nåt annat knas. Den tar inte svenska betalkort. Vare sig VISA eller MasterCard. Knas knas. 

Provade ta ut i Sparebanken. Ville bara ge ut femhundringar. Naeh. Trehundra sa jag! Gick upp till köpcentret i stället. Letade mig ner till bottenvåningen o automaten där. Provade igen. Inte trehundra. Två eller fyra. Jaha. Inga hundringar i automaten. Baskat. Fick väl bli fyra då. 


Väl där tittade jag in på Kremmerhuset. OJ, vad mycket kul de fått in! En av speldosorna Dotra har på Ollivanders önskelista inför ettårsdagen. Fast den var väl inte ny. En liten räv var dock ny för dagen. En söt liten rackare. Men inget jag ska köpa. För stor för mina idéer. De hade fått in en ny biol. Frågade vad de kostade. Ninittini. Ah. Något dyrare än på Internet men med frakten landar det väl på samma. Dock hade de "bara" en brandbil, en post? Nä, taxi och hon höll på att skruva ihop en racerbil. Ingen polisbil som Dotra vill ha. 

En massa nya askar ("bokser") o annat kul. O jäklar. Höll på att glömma. Gick ju in på Nille o såg en ljuslykta som skrek på mig. Vilken frän! För fyra värmeljus. Eller små blockljus om man så vill. Såna har de i Norge. Så läcker! Vit, svart eller kopparfärgad - som så mycket annat i höst. Kanske mer bronsfärgad än koppar. Äh, nåt i den klassen. Nä, koppar ju! 

Vill ju ha en lykta till trappen/altanen/bron/whatever i stugan. O för 179 spänn, förvisso norska - mendock, blir man inte ruinerad heller, om den inte håller.  

Nåväl. Ut från Kremmerhuset o vidare in på Jernia. Skramlade runt. Tittade på Muminmuggarna. En uppsjö av Jubileumsmuggen men inte ett glasöga i sikte. Måste ha funnit minst fyra i alla fall, med tanke på antalet muggar som stod i hyllan. Får väl köpa en låda då, för att få tag i den där. Strosade runt därinne o kikade o plötsligt såg jag en pakke med cupcakeformar som formligen skrek Ollivanderkalas. Kostade en hundring (nåja, 99 nopix) men det fick de fan vara värda. Anlitade Benke för att baka. Hon är fenomenal på cupcakes. Eller vilket annat jäkla bakverk som helst. Kan ju inte lägga in en bild för det ska få bli en överraskning. Delar av överraskningen är redan borta med det här inlägget men å andra sidan har jag redan pratat med Pigan så hon vet att de finns. Bara inte VAD som finns. 

Päron/citronsmet? Eller Citronkaka med päronkräm? Äh, det där spånar Benke på o kommer att hitta på nåt skoj. Det är jag övertygad om. Kanske sammetskaka inuti? Hahahahahaa. Den är ju röd. Äh. Barnkalas. Sammetskaka är nog lite för bitter för barnkalas? Eller inte. Det är väl chokladkaka, fast rödfärgad? 


Nåja, tillbaks till neongarnerna. Stressade tillbaks till garnaffären. Klockan hann bli 15.53 Sheeeeit. De stänger ju fyra! Stressade dit o kom till dörren. 16.30 *puh* Köpte ett i varje färg. Ett orange. Ett gult. Ett grönt. O ett rosa. Eller rosa o rosa. Knallskärt ju. Neonfärger. Åsså blev det ett silvergarn som kanske blir "reflexer". Får se. Lättare att sticka in dem direkt än att sy på band. 

Så blev det. 


O nu bromsar de mitt tåg hör jag. Ska traska ut om några minuter. Ringa Togleder först. 


Av Kvasthilda - 16 september 2014 09:00


Tema nr 284 Stadig

259/365


Med benen lite isär står hon o fotograferar - ja, vad det nu är som syns i hennes kamera. Rötter? Klippor? Vi gick om varann o fotade samma saker. 




Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2014

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 16 september 2014 07:46


Installerade just AdBlock på burken här. Trodde inte det skulle gå med alla adminrättigheter man INTE har. Men jag blev i alla fall av med annonserna. Kanske bara till nästa gång jag loggar in men det var värt ett försök. 


Måste se vad som är fel med min Chrome hemma. Här är allt glasklart och knivskarpt. I browsern hemma har nåt hänt o det är som om skärmupplösningen inte fungerar som den ska - bara med Chrome! O jag får "hela" tiden upp felmeddelanden om att profilen inte kan kommas åt för att en annan version används eller vad fan den nu säger. Bullskit. Uppdatera ordentligt då för fan. *blech* 


Kläppen ringde mig på jobbmobben o skrämdes lite i morse. Tänkte "Är det inställt nu?". Nä. Han kunde inte sova. Lilla  Han låg med sin onda hand på en säck med kuddar för att ha den högt. Gossen som normalt sett sover med näsan i kudden ligger nu på rygg. Inte underligt att han inte kan sova. Gav honom ett glas vatten o ett par tabletter o sa åt honom att han kunde sova närhelst under dagen. 


Får visst en fripassagerare med mig idag. Kollade i listan o såg inget men så blev det i alla fall. Go'Morron! 



Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards