Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 24 september 2014

Av Kvasthilda - 24 september 2014 21:49


Kom sådär en FYRA timmar sent hem idag. O inte en sekunds övertid på det. Visst är det konstigt? Nä. Egnetligen inte. Hade jojoturen till svappis. Ner-sova-upp-äta-ner-bila hem. Men inte så. Upplagslastning med traktor tar sin tid. O när allt som kan strula verkligen visar att det klarar av det blir det sent. Fick min andra del av turen inställd - därav bristen på övertid. Nä. Inte därav. Men att den fanns där innan. Sådär lagom mosig i skallen nu. Klev ju upp vid tretiden inatt efter fyra timmars sömn. Ökentrött satt jag o surrade med tjejerna på terminalen medan Lasse lossade. Nä, lastade. Eller nä. Inte ens det. Körde loket till vagnarna som lastades per traktor. 

Efter en timme eller två växlade vi lite o sen stöp jag i säng. Eller på säng. O vaknande av att Maken ringde. Hade stängt ljudet på mobilen men surret av den väckte mig. Vibrationerna. 

Vi konstaterade än en gång att vi var korkade som missade ge honom hagelbössan. Vi hade ju två, nä tre chanser på oss. Först han själv när han från början samlade ihop sina vapen till jakten, sen jag o sen pigan. Lite besvärligt med fågeljakt utan hageln. Han har skjutit med kula förr. Det går ju, men det är inte rätt

O nu snöar det. Vitt överallt. Kritvitt. *isch* 

Av Kvasthilda - 24 september 2014 09:00


Eget tema nr 26 Översållad

267/365


Mycket bär på rönnarna i år. Alltså ska det enligt gammal sägen bli lite snö. Återstår att se när vintern är över. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2014

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards