Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 28 september 2014

Av Kvasthilda - 28 september 2014 19:33


Mor, Kära Mor fyller år idag. 81. Ringde o surrade med henne o medan vi pratade kom Dotra o Barnbarnet så efter en stund langade jag över mobilen till henne så hon fick prata med mormor. Lillskiten bara tittad på mobilen o gav inte ifrån sig ett ljud. Kan ha berott på att han satt i morfars knä. 

Kråkan fyllde ju år igår så hennes syster kom med tårta som vi åt efter kyckling- o rismidda'n. 

Lite punschig är man. Ska ut o jobba inatt. Var så inställd på att jag hade gods.Fick för mig att det var söndag till måndag. Nånä. Det var den sista till den första vilken jag ju visste (också). Ibland funkar inte hjärnan som den ska. 

Måste försöka hitta lite sömnpulver så jag får mig nån timme innan jag drar. 01.15 *gäsp*!! 

Godset var alltså i morgon natt. Nä, tisdag natt. Tisdag morgon. Natten mellan måndag o tisdag. Just det! 

Nu är gubben hemma så teven står o snurrar. De där idiotiska hönsjägarna i amerikanska sumpmarkerna. Nåja, Duch Hunters då. Hönshjärnor i alla fall. *huff* 

Jaha. Det är väl bara att se till att ryggan innehåller det den ska till natten o försöka varva ner. Har farit som en skottspole fram o tillbaks idag. Men jag glömde kattlådorna. 

O Gubben vill byta däck på bilarna. Det kan ju komma snö SÅDÄR *fingerknäpp*. Typ. Nä. Det ska vara plusgrader utan nederbörd fram till torsdag - om man nu får tro yr.no. Fast det regnade nu. Nåja, det hinns innan snön kommer. Har ju hunnit köra i frostiga minusgrader o tagit mig o bilen hem. Gnällspik. 


Av Kvasthilda - 28 september 2014 09:00


Tema nr 112 Infart

271/365


En förbjuden sådan...



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2014

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards