Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 30 september 2014

Av Kvasthilda - 30 september 2014 13:11


Fick ett samtal igår medan jag fortfarande satt kvar på hotellet, strax innan andra delen av mitt skift började. Det blev snack om bil. Ett par kollegor skulle åka bil upp o jag har pass hem i morrn o fick förfrågan om jag kunde ta hem den. Mitt skift ser lite annorlunda ut, beroende på vilken månad man tittar. I september är det pass med persontåg, i oktober med ett malmtåg som går från Narvik efter att persontåget anländer. O på septemberschemat har jag givetvis septemberskiftet men första oktober slutar jag inte alls (- utan efter midnatt den andra) - enligt oktoberschemat då. Förvirrat? Jodå. Skarvar ställer alltid till det. Nu visar det sig att bilen redan är hemma. Den gör ju större nytta i Kiruna men det är alltid kul att Psf inte pratar med varann o kommer fram till vad den ena tycker o tänker. Hade ju hoppats få köra hem bilen. 


O jag satt uppe lite längre inatt för att vrida lite på dygnet. Ska ju jobba hela natten som kommer. Tror du att jag fick sova när det ljusnade? Nädå. Katterna levde rövare på ena sidan huset. Morr o fräs o rallyrace med vassa klor. Utanför andra sovrumsväggen stod målarkluddarna, som återvänt för att kanske avsluta jobbet de började med för ett par veckor sen, o surrade. O de hade en hund två hundar med sig som skällde o fräste åt allt som rörde sig på gården. Det var bara att lägga ner det där med sömn. Får bara hoppas att jag tar mig ner till Narvik utan att svimma. Eller om jag kan sno nån sömntimme ikväll, före skiftet. O hoppas att Inger fått in i skallen på den där nattevokten vilka rum han ska ge åt oss, så jag får ett bra rum. Fast då går väl alla tågen igen så man får ett skitrum i alla fall. Som allt faller sig min väg nu, lutar det åt det. 


Av Kvasthilda - 30 september 2014 09:00


Tema nr 119 Inringade

273/365


O o O o O o O o O



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2014

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards