Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 21 oktober 2014

snö o frost

Av Kvasthilda - 21 oktober 2014 04:19


Frozen helt enkelt :) Det är snö på sina håll. Speciellt kring Riksgränsen. Undrar varför just det stället fick namnet? Riksgränsen går ju lixom runtom hela riket. Nåja. Snö har de där. Lite grann. Såpass att det blir spår av det som passerar, om det sen månde vara harar eller stora tvåfotingar. Körde över nåt annat litet djur i en tunnel. Fattar inte riktigt hur den hamnat just där den låg. Mötte ett annat tåg på stationen precis innan tunneln o hade det på något sätt kört på djuret (antagligen en räv) borde den inte ha legat så, tvärs över rälen. Nu ligger den på två sidor om sagda räl. Tur att den var död redan innan. Gjorde ont i mig ändå.
Bah. Nu var det ju snö o is jag pratade om o inte massakrerade rävar o sorkar eller antagligen lämlar. Såna är det oxå gott om längs järnvägen.
Där det inte var snö var det rimfrost. Vitt, vitt o mer vitt.
Spanade efter raset på Fagerlia. Såg inget. Såg inget. Bang. Där var det. Sheeeit vad stenarna har stukat anläggningen. Rasvarslingsanlegget. Pinnarna var värre plockepinn än nånsin. Svårt att se hur brett raset var. Kändes som en meter men det var antagligen betydligt vidare. Tror det var på samma ställe som snölavinen gick för ett par år sen. Strax intill platsen det rasade sten i somras. Block stora som personbilar. Dagens ras hann jag inte riktigt se kvantiteten och stenstorleken. Får spana när jag (inte Jah, stupida Phön) åker ner på torsdag igen.
Apropå djur längs spåret. Har inte sett nån älg på länge. Peppar peppar. Ska nog inte jinxa det där.
O grannen är vaken. Han åker till jobbet om några minuter. Fy fan att börja före fem varje morgon.
Satan vad jag har ont i ryggen. Ta en pronaxen o försöka sova sig lite då.
Just ja. Nattjakten. Enkelt inatt. Hörde första låten o tyckte mig höra Pareigis jodå. Fatboy och Bad news from your red lips. Andra ledtråden - The Foundations med Build me up, Buttercup. Men jodå. Måste vara smink. Tredje låten var nåt finskt. Gruppen hette Mascara. Piece of Cake. Minns ni mascarakakorna? Med den där lilla borsten man spottade på för att få kakmascaran att fastna? *isch*
Nä. Sova. G'Natt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Onsdag 24 april 09:00


  Tema nr 97 Guldvatten 115/366   Nå. Det som kallas guldvatten skulle försvinna i de här vattenmassorna.Samma utsikt som igår o jag tänkte lägga två bilder i samma inlägg, tills jag kom ihåg temat guldvatten. Det fick då bli denna bild med s...

Av Kvasthilda - Tisdag 23 april 09:00


  Tema nr 103 Havsutsikt 114/366   ... fast vi brukar säga "vår kontorsutsikt". Vårt rullande kontor har en fantastisk utsikt över Rombaksfjorden.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan in...

Av Kvasthilda - Måndag 22 april 09:00


  Tema nr 205 Norrsken 113/366   Ett oerhört suddigt iPhonefoto under devisen "de bästa bilderna - är de som tas".      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om in...

Av Kvasthilda - Söndag 21 april 09:00


  Tema nr 273 Skymning 112/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Lördag 20 april 10:55

Jamen, då var det kryssat och klart och webbradion höll hela vägen och så här löste jag mitt idag...  Vi lever det ljuva livet, eller snarare galna, Livin' La Vida Loca. Upside, inside outShe's livin' la vida locaShe'll push and pull you downLivi...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards