Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 21 oktober 2014

ett samtal kom...

Av Kvasthilda - 21 oktober 2014 21:48


Ibland blir det inte som man tänkt sig. Var uppe hos Dotra o Lillklimpen idag när jag fick ett telefonsamtal.
-Hej, det här är xxx, vem är det jag pratar med? Är du relaterad till X? -Ja. -Är du hans hustru eller dotter?
-Frun. -Jaha... OK. Ehh, Kayen har skjutsat honom till Sunderbyn idag med bröstsmärtor

Kallsvettig. Pratade med SysterYster tidigare idag och hon berättade om nåt som hände Sambon igår. Han blev konstig o skakade. Efteråt visste han inget. Hon var väldigt skärrad och han blev detsamma när hon berättade för honom hur han hade betett sig. 

Åsså får man det här telefonsamtalet. Försökte ringa dem på sjukhuset men det gick inte att komma fram till rätt person. Växeln bad mig återkomma. Ringde Kayen o frågade lite men han hade inget att berätta. Han förlorade sin bästa kompis bara för nån vecka sen så det här var nog ett hårt slag mot honom. 

For hem från Pigan o ringde igen. Då hade de fått in ett akutfall o kunde inte svara. Växeln sa att jag skulle återkomma lite senare. Hann inte det. Det gick en knapp timme, då kom det ett sms... 

Svarade o frågade om han kunde prata i telefonen. Då ringde han upp, Maken. Han hade inte kunnat meddela sig tidigare. *puh* Vi pratade en liten stund o han lät väldigt medtagen och trött. Får se vad de kommer fram till. De trodde han hade (haft) en propp i en lunga. Han kunde inte andas när Kayen körde honom. Han blir liggande där på obestämd tid men han hade fått äta och fått hallonpaj idag så han var sitt vanliga jag, om än trött som fan. Ringde upp Kayen o xxx efteråt o meddelade o de blev lättade båda två o sa, -Bra, då kan vi sova inatt allihop

Sambon var också tillbaks till sitt mer eller mindre vanliga jag igår kväll och verkar OK idag. 

'

*uff*


Älskar dig. Ta hand om dig Vännen o kom hem hel. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Torsdag 25 april 09:00


  Tema nr 91 Genomgående 116/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 24 april 09:00


  Tema nr 97 Guldvatten 115/366   Nå. Det som kallas guldvatten skulle försvinna i de här vattenmassorna.Samma utsikt som igår o jag tänkte lägga två bilder i samma inlägg, tills jag kom ihåg temat guldvatten. Det fick då bli denna bild med s...

Av Kvasthilda - Tisdag 23 april 09:00


  Tema nr 103 Havsutsikt 114/366   ... fast vi brukar säga "vår kontorsutsikt". Vårt rullande kontor har en fantastisk utsikt över Rombaksfjorden.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan in...

Av Kvasthilda - Måndag 22 april 09:00


  Tema nr 205 Norrsken 113/366   Ett oerhört suddigt iPhonefoto under devisen "de bästa bilderna - är de som tas".      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om in...

Av Kvasthilda - Söndag 21 april 09:00


  Tema nr 273 Skymning 112/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards