Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under oktober 2014

Av Kvasthilda - 21 oktober 2014 21:48


Ibland blir det inte som man tänkt sig. Var uppe hos Dotra o Lillklimpen idag när jag fick ett telefonsamtal.
-Hej, det här är xxx, vem är det jag pratar med? Är du relaterad till X? -Ja. -Är du hans hustru eller dotter?
-Frun. -Jaha... OK. Ehh, Kayen har skjutsat honom till Sunderbyn idag med bröstsmärtor

Kallsvettig. Pratade med SysterYster tidigare idag och hon berättade om nåt som hände Sambon igår. Han blev konstig o skakade. Efteråt visste han inget. Hon var väldigt skärrad och han blev detsamma när hon berättade för honom hur han hade betett sig. 

Åsså får man det här telefonsamtalet. Försökte ringa dem på sjukhuset men det gick inte att komma fram till rätt person. Växeln bad mig återkomma. Ringde Kayen o frågade lite men han hade inget att berätta. Han förlorade sin bästa kompis bara för nån vecka sen så det här var nog ett hårt slag mot honom. 

For hem från Pigan o ringde igen. Då hade de fått in ett akutfall o kunde inte svara. Växeln sa att jag skulle återkomma lite senare. Hann inte det. Det gick en knapp timme, då kom det ett sms... 

Svarade o frågade om han kunde prata i telefonen. Då ringde han upp, Maken. Han hade inte kunnat meddela sig tidigare. *puh* Vi pratade en liten stund o han lät väldigt medtagen och trött. Får se vad de kommer fram till. De trodde han hade (haft) en propp i en lunga. Han kunde inte andas när Kayen körde honom. Han blir liggande där på obestämd tid men han hade fått äta och fått hallonpaj idag så han var sitt vanliga jag, om än trött som fan. Ringde upp Kayen o xxx efteråt o meddelade o de blev lättade båda två o sa, -Bra, då kan vi sova inatt allihop

Sambon var också tillbaks till sitt mer eller mindre vanliga jag igår kväll och verkar OK idag. 

'

*uff*


Älskar dig. Ta hand om dig Vännen o kom hem hel. 

Av Kvasthilda - 21 oktober 2014 09:00


Tema nr 205 Nymåne

294/365


Undrar hur många gånger jag läst den här boken? Lyssnat på den? Sett filmen? Åtskilliga. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2014

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 21 oktober 2014 04:19


Frozen helt enkelt :) Det är snö på sina håll. Speciellt kring Riksgränsen. Undrar varför just det stället fick namnet? Riksgränsen går ju lixom runtom hela riket. Nåja. Snö har de där. Lite grann. Såpass att det blir spår av det som passerar, om det sen månde vara harar eller stora tvåfotingar. Körde över nåt annat litet djur i en tunnel. Fattar inte riktigt hur den hamnat just där den låg. Mötte ett annat tåg på stationen precis innan tunneln o hade det på något sätt kört på djuret (antagligen en räv) borde den inte ha legat så, tvärs över rälen. Nu ligger den på två sidor om sagda räl. Tur att den var död redan innan. Gjorde ont i mig ändå.
Bah. Nu var det ju snö o is jag pratade om o inte massakrerade rävar o sorkar eller antagligen lämlar. Såna är det oxå gott om längs järnvägen.
Där det inte var snö var det rimfrost. Vitt, vitt o mer vitt.
Spanade efter raset på Fagerlia. Såg inget. Såg inget. Bang. Där var det. Sheeeit vad stenarna har stukat anläggningen. Rasvarslingsanlegget. Pinnarna var värre plockepinn än nånsin. Svårt att se hur brett raset var. Kändes som en meter men det var antagligen betydligt vidare. Tror det var på samma ställe som snölavinen gick för ett par år sen. Strax intill platsen det rasade sten i somras. Block stora som personbilar. Dagens ras hann jag inte riktigt se kvantiteten och stenstorleken. Får spana när jag (inte Jah, stupida Phön) åker ner på torsdag igen.
Apropå djur längs spåret. Har inte sett nån älg på länge. Peppar peppar. Ska nog inte jinxa det där.
O grannen är vaken. Han åker till jobbet om några minuter. Fy fan att börja före fem varje morgon.
Satan vad jag har ont i ryggen. Ta en pronaxen o försöka sova sig lite då.
Just ja. Nattjakten. Enkelt inatt. Hörde första låten o tyckte mig höra Pareigis jodå. Fatboy och Bad news from your red lips. Andra ledtråden - The Foundations med Build me up, Buttercup. Men jodå. Måste vara smink. Tredje låten var nåt finskt. Gruppen hette Mascara. Piece of Cake. Minns ni mascarakakorna? Med den där lilla borsten man spottade på för att få kakmascaran att fastna? *isch*
Nä. Sova. G'Natt!

Av Kvasthilda - 20 oktober 2014 22:16


Så kan det gå. Kommer att bli sen idag. Få sen avgång. Kommer säkert hem i tid. Man kan ju vara tidig med det tåget jag ska ha, då möten uteblir men nu med en dryg timmes försening blir det nog baske mig rätt tid hem.

Det har gått en stenras på Fagerlia. 


Av Kvasthilda - 20 oktober 2014 13:15


Inte sjutton. Men jag började där. Det är kapaciteten batteriet i iPhönen har just i detta nu. Får se vad det slutar på innan jag skrivit klart.
Magen knorrar lite. Åt lite äcklig laktosfri risgröt i morse som Sonen lämnade. Det är inte gott. Allt laktosfritt är för sött. Blir säkert ärt- o korvsoppa idag. Eller tomat- o letapastasoppa.
Vädret har varierat idag. I Kiruna var det frostigt. Efter vägen över fjällen har det snöat. I Abisko sken solen men halva Lapporten var dold i låga moln. I Narvik skiner solen. Men det blåser. Isvindar. Svinkallt. Ska ta en prommis ut på By1 men frågan är om jag måste ladda den här apparaten först. Vet ju inte vad viktigt man kan se som måste sättas på pränt. Aka digital bild. De pratade mobilfotografering i Förmiddag idag men jag var på väg in i Norge o fick ju inte höra det. På vissa håll får man in svensk radio men det är mer brus på andra.
Nio.
Äh. Slänger den i laddaren o tar fram en bok o en yoghurt innan jag går iväg.

Av Kvasthilda - 20 oktober 2014 09:00


Tema nr 81 Godsaker

293/365


Sommartid är det godsaker här...



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2014

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 19 oktober 2014 14:27


*arrrgggghhhh* Sitter o gör fotobackuper på DVD. Köpte en spindel med tio skivor i Narvik sist. Skulle köpa här i stan men de hade inga hemma. Jo. +R fanns med jag vill ha -R. Har aldrig riktigt fått för mig vad skillnaden är o vilken som i så fall är bättre än den andra. +R-skivor har inte funkat klockrent för mig så jag håller mig till gamla beprövade -R. Hur som haver. Gjorde diverse backuper under gårdagen men brände bara på o kollade inte skivorna. Iofs hade det väl inte spelat nån roll. Måste bränna om tre stycken. Filerna är korrupta. Håller just på med ombränning nummer ett-. Snart få jag se om det fungerade bättre den här gången. Om inte får jag försöka byta ut filerna. Vet att nåt krånglade vid nåt tillfälle men det var inte just de här bilderna. *gaaahhh* Ettor o nollor. Aldrig blir slutsumman korrekt. Fast det är klart. En gig är inte en gig, utan mer än en gig. 1024 Mb. Inte 1000 Mb. 

 Jojoooo, det har den sagt förut också.... 


OK, tycktes funka. One down, two to go. O jag har hela två skivor kvar i spindeln. Var bara tio. Kul när tre av sju pajar! 

Av Kvasthilda - 19 oktober 2014 09:00


Tema nr 221 Perfekt

292/365


En mysig halsduk stickad i glada färger mot höstrusket. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2014

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards