Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under oktober 2014

Av Kvasthilda - 15 oktober 2014 09:00


Tema nr 77 Glas

288/365


Det bästa med hösten o mörkret är när man kan tända alla ljuslyktorna för värme och mysfaktor. Har en bricka med en spegel i glas i köket o på den står det många glaskoppar med guldig insida som reflekterar ljuslågorna där de fladdrar och brinner. De känns så sköra varje gång jag ska tända värmeljusen i dem. Är rädd att tändarens låga ska brinna mot kanten för länge så de spricker. Måste nog skaffa en sån där tändare med böjligt "tändrör". 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2014

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 14 oktober 2014 15:34


...gör god vinter. Så säger dagens datum i almanackan med citat från Bondepraktikan. O idag snöar det o är kallt. Så vad säger alltså det om vintern? Blir det en snörik vinter nu då? Rönnarna tycker ju inte det. *bah* 


Av Kvasthilda - 14 oktober 2014 09:00


Tema nr 65 Fyndig

287/365


Sonen skulle in på efterkontroll. Följ de gula stegen.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2014

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 13 oktober 2014 22:15


Förb. Headache from hell igen. Funderar nästan på att sjuksriva mig i morrn. Ska spendera en dag på skolbänken. Har ju en fridag på onsdag så jag kan alltid flytta dagen dit. Äh. Får se om jag kan sova inatt. Är både trött o inte trött. 


Kråk kom iväg sent idag o jag fick ett mess från henne för en dryg timme sen. Kallt i huset. Hela fem grader. De har ju fått en del snö därnere. Hon glömde tydligen sätta på elvärmen innan hon for. *brrrrr* Tur att hon kan elda :) För ved har hon! 


Av Kvasthilda - 13 oktober 2014 09:00


Tema nr 273 Snygg

286/365


Allt är relativt och smaken är som baken. Hade det varit 1984 nu, hade jag definitivt inte gillat den här lampan. Knappt ens 1994, men mer troligt då. Nu är det 2014 och lampan har säkert mer än fyrtio år på nacken och jag tycker den är skitsnygg! Bara den håller nu, så Maken inte lyckas knäcka glaset i den på något sätt. Lampkupan/skärmen följde med i stugköpet o den är lite dammig, men det bjuder jag på :) Nä, ska inte sälja den. Någonstans ska jag hitta en fin hedersplats till den.  


 

Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2014

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 12 oktober 2014 17:22


Såg en statusuppdatering från brorsdottern häromdagen. Heja Facebook. Vi bor i ett VÄLDIGT avlångt land. Hennes barn satt i badkaret o sköljde bort sanden efter dagen de spenderat på stranden.


De hade

 

B A D A T!!!

 

En annan har tagit fram långkalsonger o vinterjacka o fryser om huvudet om inte mössan är på. O de har BADAT??? VA??? Dra mig baklänges. 

Av Kvasthilda - 12 oktober 2014 09:00


Tema nr 175 Lärpeng

285/365


Fladdra inte i närheten av en nymålad vägg...



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2014

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 12 oktober 2014 00:02


...fast innan jag fått det här inlägget publicerat har vi passerat midnatt o ett nytt datum inträtt.
Ville bara säga det
O att gossebarnets ettårsdag firats i pompa o ståt. Eller åtminstone med cupcakes o tårta. Paketen visste han inte riktigt vad han skulle göra med. Det var roligare att stapla dem på varann än att öppna dem. Goa unge.
Men nu ska det sovas. Trött.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards