Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 14 november 2014

kattliv

Av Kvasthilda - 14 november 2014 21:53


Himmelska tider. Det blev en tripp till stan idag. Sjukskriven o så. Inte en näsdroppe i huset. Repsilen på upphällningen. Ja, det är norska versionen av Strepsils. Värktabletter, check. Men tog en ask i alla fall. O Bisolvon. Nu snorar jag o nyser om vartannat. Hostar som en tok. Blev inten Norgefortbildning idag. Fick inte komma för Insen. Fast de var visst bara två stycken. Trist. Eller så. Jag som hade tänkt baka en kardemummakaka till fredagsfika. Lika bra var väl det då. Nu gäller det bara att hitta en ny tid för NT. Har lagt det på Psfs skrivbord. Jonas? Tror det. De ringer om vartannat där o man vet inte vem, som är vem. 

Vi tog av Luna sparkdräkten idag o satte på henne tratten i stället. Hon har kliat sönder den där tröjan. Jag förstår henne. I stället fick hon alltså en tratt hon inte fattar hur den funkar. Hon ålar längs golvet som nån jävla orm o fastnar på varenda mattkant, tröskel och dörrpost. Eller väska som står i vägen. Eller kattpelaren. Nu ligger hon I kattpelaren. Hur fan hon tar sig dit. O hur fan hon tar sig därifrån.... In kom hon så hon får leta sig ut själv också för hon kryper dit igen. Har plockat ut henne en gång. Envisa katta. Jag borsta ur henne en hel del löshår. Hade kunnat bygga en hel kattunge av den pälsen! Förstår jag det, att hon kliat som en galning. 

Nä. Ska värma mig en mugg glögg till. Morbergs roséglögg. Eller en vit. Eller en julglögg. Eller nåt helt annat. Mycket att välja på. 

Atchjoooooo! 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Fredag 19 april 09:00


  Tema nr 208 Nästan borta 110/366   ... eller kanske tvärtom. Den är väldigt ny och på väg fram igen.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adres...

Av Kvasthilda - Torsdag 18 april 09:00


  Tema nr 240 På väg 109/366   373 för att vara exakt.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 17 april 09:00


  Eget tema nr 19 Takdropp 108/366   Förklaringen på gårdagens "skål". En isgrop i snön, formad av ihärdigt takdropp.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om ...

Av Kvasthilda - Tisdag 16 april 09:00


  Tema nr 274 Skålformad 107/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Måndag 15 april 09:00

  Tema nr 279 Solen lyser även på liten stuga 106/366   Vincents gulliga stuga i norrbottenslademodell får lite varmt ljus av vårsolens sena strålar.     Några dagar har gått och snön har gått ihop sig lite:    Temalista    ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards