Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 16 november 2014

doctor doctor

Av Kvasthilda - 16 november 2014 23:45


Urrk o gurrkburrk. Har varit en lång o hostig dag idag. Nysningar, hostattacker. Slemlösande. Värktabletter. Näsdroppar. Hård åtgång på husapoteket. Men inte fan blir det nå bättre. 

Vaknade 10.01 idag. Pip. Låg i sängen till strax före tolv. Har fått tipset att gå o sova hela dagen men det är inte riktigt min grej. I alla fall inte om jag inte har feber. Sjuksvängen jag hade i juni var jag helt däckad. Då var det sängläge o sömn. Orkade inget annat. Nu är jag klädd i en stickad lammullsklänning, en stickad bomullskofta utanpå den och ytterligare en koftsjal utanpå den i ylleblandning. Långkalsonger, strumpor o stickade yllestrumpor. O en sjujävla massa värmeljus. Kallt ändå. 

Solen sken en stund under dagen. Fantastiskt vackert. O en annan kunde inte njuta en sekund av det. Ikväll har det varit dimmigt ute. Eller disigt. Hög luftfuktighet. Kylan till trots. Det innebär vita träd i morgon. Morgondagen som jag egentligen skulle ha tillbringat i Narvik. Jag ringde Psf o sjukskrev mig i morrn också. Finns inte en chans att jag skulel orka upp vid sexsnåret i morgon bitti för att tillbringa en hel dag i Narvik o sen köra hem på kvällen. Sent på kvällen. Icke sa Nicke. Men lovade hör aav mig om jag inte pallar ta mitt skift på tisdag. Tills dess ska man väl kanske vara lite mer fit for fajt.  Kanske. Eventuellt. Sover natten i Narvik i så fall. O sen är det den där jävla jojosvängen till svappis. DEN kan bli ett håvete. Fast tills dess kanske man är såpass pigg att det går bra ändå. O förhoppningsvis såpass kallt att vägsaltet frusit åt helvete. Fy fan. Det ser jag inte fram emot. 

Nä, se sig lite Doctor Who då kanske. Den tolfte doktorn. Sista regenerationen. Undrar om de lägger ner serien sen? Eller kommer det en ny Time Lord? Hittar de ett sätt att återföda honom igen? 

Kommer att sakna galne Matt Smith. Kul att se The Day of the Doctor. Då återkom David Tennant. Nummer Tio. Och William Hurt som spelade en allra första Doctor. The War Doctor som de kallar honom. Han som bombade hela Gallifrey så Time Lords och Daleks förintades. Eller? Jadu. Med alla tidsresor som görs är det inte lätt att veta vad som egentligen händer. Fixerade punkter i historien som inte finns. River Song. Till världs och universums ände. Eller tiden före The Big Bang. Nä, ta itu med Nummer Tolv då o se hur han är. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Fredag 19 april 09:00


  Tema nr 208 Nästan borta 110/366   ... eller kanske tvärtom. Den är väldigt ny och på väg fram igen.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adres...

Av Kvasthilda - Torsdag 18 april 09:00


  Tema nr 240 På väg 109/366   373 för att vara exakt.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 17 april 09:00


  Eget tema nr 19 Takdropp 108/366   Förklaringen på gårdagens "skål". En isgrop i snön, formad av ihärdigt takdropp.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om ...

Av Kvasthilda - Tisdag 16 april 09:00


  Tema nr 274 Skålformad 107/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Måndag 15 april 09:00

  Tema nr 279 Solen lyser även på liten stuga 106/366   Vincents gulliga stuga i norrbottenslademodell får lite varmt ljus av vårsolens sena strålar.     Några dagar har gått och snön har gått ihop sig lite:    Temalista    ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards