Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 22 november 2014

Melodikrysset v47, 2014

Av Kvasthilda - 22 november 2014 10:52


Jaha, ska se vad jag hinner med här innan jag ska jobba idag. Stavningarna får ni ta som de är idag. Får fixa bättre sen...


Vi började soligt o glatt idag, tillsammans med Katrina and the Waves och deras Sun Street.


Vi sökte oss lite skugga under Ekars djupa grönska intill den lilla sockenkyrkan. Rose-Maries spelade.

Under ekars djupa grönska,
vid den gamla sockenkyrkan,
är det alltid lugn och frid,
från vardagens strid.
Sorgsna tankar finner glömska,
vid den gamla sockenkyrkan,
ty där finns den lilla stig,
där jag mötte dig.
Och när orgeltoner brusa,
ser jag dig i bröllopsskrud.
Det är allt jag helst vill drömma om,
att en gång du blir min brud.
Under ekars djupa grönska.
vid den gamla sockenkyrkan,
fann vi lyckan, du och jag,
en brittsommardag.


Tillbaks i radion igen. Back on your Radio. Det är en av Agnetha Fältskogs nya låtar. Välkommen tillbaka!


Åsså en Eldemansk dubbel. En sån där som inte har nåt med varann att göra. Charlie Chaplins Smile spelades innan Scott Joplin tog över, vad då melodin heter.


Nästa låt passar hos oss. Vi har den. Snön. Har inte tid att googla men jag antar att den är med på nån av Sonja Aldéns julskivor?


Tror aldrig han gjorde nån julksiva men en film har gjorts om honom. En dokumentärfilm. Björn Afzelius. Alf Häggkvist spelade Sång till frihet som börjar så här

Du är det finaste jag vet, du är det vackraste i världen.
Du är som stjärnorna, som vindarna, som vågorna,
som fåglarna, som blommorna på marken


Sen åker vi till landet ovan regnbågen. För just Over the Rainbow finns Oz. Evan Marshal spelade.


School's Out for the Summer. Ja, det är ju vinter nu o snart jullov... Alice Cooper.

Sverige, Sverige, du är en jävla skit. Så fint sjöng Fleksnes. Fast det var ju vi som började o sa att Norge, Norge, är ett ruttet land.


Flytta på dej. Det tyckte Alina Devecerski. Idel listettor i Skandinavien 2012. Jaha. Har lämnat mig helt oberörd.

Med dig i mina armar... Sven Olof Waldoffs orkester spelade Kaj Gullmars visa. Filmmusik. Hasse Ekman.

Åsså slutar vi med en grande dame. Fantastiska Dame Edna. Hon sjöng I will Survive.


O där tog det slut.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Torsdag 25 april 09:00


  Tema nr 91 Genomgående 116/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 24 april 09:00


  Tema nr 97 Guldvatten 115/366   Nå. Det som kallas guldvatten skulle försvinna i de här vattenmassorna.Samma utsikt som igår o jag tänkte lägga två bilder i samma inlägg, tills jag kom ihåg temat guldvatten. Det fick då bli denna bild med s...

Av Kvasthilda - Tisdag 23 april 09:00


  Tema nr 103 Havsutsikt 114/366   ... fast vi brukar säga "vår kontorsutsikt". Vårt rullande kontor har en fantastisk utsikt över Rombaksfjorden.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan in...

Av Kvasthilda - Måndag 22 april 09:00


  Tema nr 205 Norrsken 113/366   Ett oerhört suddigt iPhonefoto under devisen "de bästa bilderna - är de som tas".      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om in...

Av Kvasthilda - Söndag 21 april 09:00


  Tema nr 273 Skymning 112/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards