Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under november 2014

Av Kvasthilda - 24 november 2014 09:00


Tema nr 288 Stil

328/365


Poppy Parker har en speciell stil. Här är hon agent. Oerhört läcker! 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2014

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 23 november 2014 10:15


*blerrrrk* Fy o fan för nattåg. Åsså har man två till framför sig innan det är över. O alla tågen ska gå. Just my luck. De jag har inatt är inte ens nattjobb. En stund bara. Men sova? Nä. Tisdag morgon är nattåg i alla fall. Delar av det. Även om man jobbar hela natten. Efter midnatt. Usch. 

Hade kunnat vara hemma tidigt i morse men då funkade givetvis inte en växel i Rensjön. Så jävla typiskt. Blev nästan sen. Nästan. 

Nä, kanske skulle gå o ta en timmes lutare i alla fall. Grus i ögat. Behöver John Blund. O hans sandsäck. Fast jag kanske somnar ändå, utan hans hjälp. 


Av Kvasthilda - 23 november 2014 09:00


Tema nr 227 Preparera

327/365


En sprillans ny mugg. Hann inte dricka en mun te ur den. Ser ni vad som hänt? Jag skulle ta mig en kopp te o tog fram en tepåse. Letade efter nåt gott. Fick bli en påse grönt te med mint. Fint mot förkylningen. Tänkte jag. På med hetvatten o *pouf* sa det. Vatten på bänken. Vafannudå?? Jodå. Den sprack!! Som ett glas kan göra. Har aldrig varit med om att porslin spruckit. Fick ta fram min andra mugg som jag tog med mig till stugan för att dricka te ur. Hällde kallt vatten i den o stoppade den i mikron en stund på låg effekt. Ökade effekten eftersom, tills vattnet var ganska varmt. Hällde på kokande vatten o stoppade i tepåsen. Fick så mitt te. De stod lite kallt på bänken i stugan. Tålde inte att få hetvatten i sig. Som sagt. Glas, ja. Men trodde aldrig att porslin reagerade på samma sätt. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2014

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 22 november 2014 10:52


Jaha, ska se vad jag hinner med här innan jag ska jobba idag. Stavningarna får ni ta som de är idag. Får fixa bättre sen...


Vi började soligt o glatt idag, tillsammans med Katrina and the Waves och deras Sun Street.


Vi sökte oss lite skugga under Ekars djupa grönska intill den lilla sockenkyrkan. Rose-Maries spelade.

Under ekars djupa grönska,
vid den gamla sockenkyrkan,
är det alltid lugn och frid,
från vardagens strid.
Sorgsna tankar finner glömska,
vid den gamla sockenkyrkan,
ty där finns den lilla stig,
där jag mötte dig.
Och när orgeltoner brusa,
ser jag dig i bröllopsskrud.
Det är allt jag helst vill drömma om,
att en gång du blir min brud.
Under ekars djupa grönska.
vid den gamla sockenkyrkan,
fann vi lyckan, du och jag,
en brittsommardag.


Tillbaks i radion igen. Back on your Radio. Det är en av Agnetha Fältskogs nya låtar. Välkommen tillbaka!


Åsså en Eldemansk dubbel. En sån där som inte har nåt med varann att göra. Charlie Chaplins Smile spelades innan Scott Joplin tog över, vad då melodin heter.


Nästa låt passar hos oss. Vi har den. Snön. Har inte tid att googla men jag antar att den är med på nån av Sonja Aldéns julskivor?


Tror aldrig han gjorde nån julksiva men en film har gjorts om honom. En dokumentärfilm. Björn Afzelius. Alf Häggkvist spelade Sång till frihet som börjar så här

Du är det finaste jag vet, du är det vackraste i världen.
Du är som stjärnorna, som vindarna, som vågorna,
som fåglarna, som blommorna på marken


Sen åker vi till landet ovan regnbågen. För just Over the Rainbow finns Oz. Evan Marshal spelade.


School's Out for the Summer. Ja, det är ju vinter nu o snart jullov... Alice Cooper.

Sverige, Sverige, du är en jävla skit. Så fint sjöng Fleksnes. Fast det var ju vi som började o sa att Norge, Norge, är ett ruttet land.


Flytta på dej. Det tyckte Alina Devecerski. Idel listettor i Skandinavien 2012. Jaha. Har lämnat mig helt oberörd.

Med dig i mina armar... Sven Olof Waldoffs orkester spelade Kaj Gullmars visa. Filmmusik. Hasse Ekman.

Åsså slutar vi med en grande dame. Fantastiska Dame Edna. Hon sjöng I will Survive.


O där tog det slut.


Av Kvasthilda - 22 november 2014 09:00


Tema nr 31 Chaufför

326/365


Rätt skönt att slippa köra själv när man knappt ser vägen...



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2014

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 21 november 2014 23:45


Jag läser en hel del böcker av exempelvis Gena Showalter och Sherrilyn Kenyon. Håller på att traggla mig igenom Styxx o det tar sin tid. Minst lika intressant som Acherons bok men jag "känner" ju inte Styxx så det blir lite knepigt. Ash har man ju läst om hela tiden i de andra böckerna. Teven stod o snurrade här o jag såg att Wrath of the Titans skulle till o visas. Har ju sett föregångaren, men inte den. Lite tidsfördriv. Zeus tas tillfånga av sin bror och son. Hades och Ares. De avlar av sig som kaniner de där gudarna. En annan av Zeus söner ska rädda honom från helveteseldarna i Tartarus, där hans far håller honom fången. Perseus lever livet som en fiskare tillsammans med sin son. Hustrun dog visst vid nåt tillfälle som jag inte kan minnas eller ens vet om jag borde veta. Pappan till Zeus och Hades är Kronos. 

Går vi sen till böckerna om Genas Lords of the Underworld och Kenyons Dark-Hunters handlar en hel del om gudarna av de olika grenarna. Romerska gudar. Grekiska gudar. Tartaros. Olympien. Hades och Kronos är med som en del av historien. Hur de är relaterade till varann i de böckerna har jag ingen direkt koll på. Skulle Kronos vara farsa till de största gudarna? Han hör ju till titanerna? Äh. Perseus var då en jäkel på att ta livet av gudar. Var de än kommer från. 

Men nu ska jag ta itu med ett avsnitt av The Doctor igen. Zombies. Också i ropet. 


Av Kvasthilda - 21 november 2014 09:00


Tema nr 59 Fragment

325/365


Man kan inte ens gissa vad det är man ser utanför fönstret. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2014

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 20 november 2014 22:15


365. Har ett tema jag inte riktigt vet var det ska passa in. Fast kanske. 


For o hälsade på E-pigan idag. Lillklimpen låg o sov o jag avlämnade dotras hårddisk som hon glömde sist hon var förbi. Ville ha igen mina skivor o hon började leta. I samma lådor hon letat förut. Inget. Njet o nada. Hon gick i källaren o jag stannade med Gossen. Tur var det, för han vaknade medan hon var fyra trappor ner. Inga skivor. 

Så fick hon för sig att titta i hyllans lådor, där hon förvarar viktiga papper. Jowsa! Jackpot. Där låg skivorna!! Äntligen. 

Har inte installerat om datorn än. Har lite jobb att göra innan jag sätter igång med det. Fördelen är att datorn blir ren o fräsch igen. Nackdelen är att jag inte vet om det fungerar på skärmen o inställningarna. 


Får bli ett fall för nån av alla lediga dagar i december. 


Satte upp julgardiner i köket idag. Plockade även fram en jag ska saätta i vardagsrummet .La den på köksbordet o satte mig på soffan för att gå igenom tidningshögen. Hittade reklam från före midsommar. *jösses* 

Vände mig om. O där ligger kattfan på gardinen. På köksbordet. Luna. 

Hon har fått bli av med alla sina stygn idag. Hon har plockat lite i dem själv o jag har tagit bort dem eftersom knuten gått upp. Gjorde illa henne för hon skrek till o ryckte men hon lät mig ändå fånga in henne o fortsätta. 

O hon slåss som vanligt med Tyra. Ett jävla liv. 


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards