Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under november 2014

Av Kvasthilda - 2 november 2014 09:00


Tema nr 102 Häpen

306/365


Det var bara förnamnet när jag såg presenten jag fick av Sambons bror och hans fru när jag fyllde år. "Hade tänkt ge dig en ren...". Men jahadu. Nä, en jäkla tur att det blev en dalahäst! Han gör dem själv :) Har lämnat plattan i stugan. Vill inte riskera att grannen trampar sönder den... Hahahhaa. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2014

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 1 november 2014 23:46


Åsdå var det snart söndag. Sitter o bråkar med den förbannade Lapptoppen. Maken frågade om jag ville ha hans dator. Tja. Hellre den än den här skithögen. Om sen går att tömma o scratcha från noll så jag slipper nåt kvarhängande från hans liv med den.

Annars har det varit en dag i familjens krets. Mestadels. Maten räckte men ett par senkomna gäster fick inget käk. Så kan det gå. O det kan man ju ha en del åsikter om.
Men jag fick min ljusstake!!!
Äntligen.
Avkommorna skakar på huvudet för dess anskrämlighets skull men I löööv it.
I morron vänder vi norrut igen.

Av Kvasthilda - 1 november 2014 20:15


Jag har just landat hemma och skriver idag tisdagen den 4/11. Dock fördaterar jag detta inlägg så det hamnar på rätt dag... Lapptoppen har bara gett mig bekymmer de senaste dagarna så att skriva Melodikryssinlägg har inte låtit sig göras. Tur nog har jag denna dagen på mig också innan det försvinner från P4s hemsida. Hur lät det i lördags då? 


Vi börjar i en opera. Melodin vi hörde må inte låta som en del av en opera men den är hämtad ur Porgy & Bess. Sjöng Summertime gjorde Billie Holiday


Thore Skogmans Plättlaggen spelades sen av El Halcon. Det finns många sätt att grädda plättar men idag ville han ha en spis


Anna Bergendahl. Ja, hon var ju en vinnare. Hon vann Mellon 2010 med This is my life. One hit wonder? 


Mer sommartid. Underneath the Mango Tree. Det är en låt i calypsostuk som snurrade på i "den första av många". Filmmusik. Dr No. Den första Bondfilmen. 


Vi flyger över vattnen till en flygbas. Där håller Top Gun till. Berlin, Take my Breath away


Efter det fick vi lite Henrik Ibsen. Ett stycke ur hans Peer Gynt spelad på flöjt, Sir James Gallway. 


I'm gonna drive all night
Till the morning light
I'm gonna roll till dawn
With the windows down
And the radio on
You know I'd drive all night
Just to hold you tight
We're gonna be so free
Just me for you and you for me

Dion


Muskrat Ramble på svenska. Cacka Israelsson. Nu kommer jazzens glada tjugotal.... 


Ljuvlig är sommarnatten,
blånande vikens vatten.
Och mellan bergen och tallarna
höres musiken och trallarna.
Flickan har blommor i håret,
månen strör silver i snåren.
Aldrig förglömmer jag stunderna där
uppå Svinnsta skär.

Alan Eriksson


En schlagersångare hade vi nyss. O här fick vi veta att Livet är en schlager. Jonas Gardell skrev den och Peter Jöback sjöng ur musikalen. Annars vore jag inte jag


Lars Roos spelade sen på sin flygel. Cajsastina Åkerström brukar annars sjunga Av längtan till dig

Tänk alla famnar jag lämnat av längtan till dig
För jag trodde att du fanns och väntade mig
Ja alla dagar jag vandrat så sorgsen och trött
För att möta den vackraste människa jag någonsin mött


Dansen gick uppå Svinnsta skär och One Direction ville stanna uppe o dansa hela natten. Dance all night


Av Kvasthilda - 1 november 2014 09:00


Tema nr 263 Skvaller

305/365


Det är skönt att umgås med tanterna en gång per år och få höra vad som händer. Hjärtligt skvaller. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2014

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards