Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 29 december 2014

tomt i hyllorna

Av Kvasthilda - 29 december 2014 19:45


Det var bara minus sjutton i morse. Eller på förmiddagen. Inte så farligt. Termometern i bilen visade mellan tio o tolv minusgrader. For upp till Dotra för att passa Lillklimpen medan hon jobbade. Den lille ängeln. 

Han storgrät när jag gick därifrån. Kanske inte så mycket för att mommo gick som att han inte fick följa med. Eller nåt. 

For o snabbhandlade o skulle köpa nåt gott att laga till. Men jag visste ju redan innan jag kom dit att varorna inte hunnit komma. Pigan berättade att det som var med i helgens blad fanns inte. Nä. Lite tomt i diskarna. Fick bli marinerad ICA-kyckling då. La på lite egna kryddor. Sonen undrade om de var färdigkryddade. -Njaeee. Till hälften bara. -Nä, känner det. De smakar inte som dina brukar. 

I morgon blir det ett nytt pass med den lille. Lite senare. 

Får se om det blir jobb sen. Eftersom temperaturerna stigit blir det i alla fall inte inställt pga kyla. 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Onsdag 24 april 09:00


  Tema nr 97 Guldvatten 115/366   Nå. Det som kallas guldvatten skulle försvinna i de här vattenmassorna.Samma utsikt som igår o jag tänkte lägga två bilder i samma inlägg, tills jag kom ihåg temat guldvatten. Det fick då bli denna bild med s...

Av Kvasthilda - Tisdag 23 april 09:00


  Tema nr 103 Havsutsikt 114/366   ... fast vi brukar säga "vår kontorsutsikt". Vårt rullande kontor har en fantastisk utsikt över Rombaksfjorden.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan in...

Av Kvasthilda - Måndag 22 april 09:00


  Tema nr 205 Norrsken 113/366   Ett oerhört suddigt iPhonefoto under devisen "de bästa bilderna - är de som tas".      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om in...

Av Kvasthilda - Söndag 21 april 09:00


  Tema nr 273 Skymning 112/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Lördag 20 april 10:55

Jamen, då var det kryssat och klart och webbradion höll hela vägen och så här löste jag mitt idag...  Vi lever det ljuva livet, eller snarare galna, Livin' La Vida Loca. Upside, inside outShe's livin' la vida locaShe'll push and pull you downLivi...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards