Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under december 2014

Av Kvasthilda - 9 december 2014 09:00


Tema nr 199 Namnlös

343/365


Någon av terminalarbetarna har skapat ett konstverk på whiteboarden.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2014

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 8 december 2014 23:29


Det har varit en lång dag med paketpapper o inte så mycket snören. Inte ett enda faktiskt. Men etiketter. Det gäller ju att sätta namn på dem medan man kommer ihåg vems som är vilket. Nu ligger alla snörfria paketen under granen för att hålla katterna från densamma. Mowahahahahahaa. Får väl se hur det går med den saken. 

Nu ska det avrundas inför morgondagens norgefortbildning. TJN på schemat. Med prov. 


Av Kvasthilda - 8 december 2014 19:34


Ha!

Blev utmanad av en kompis att visa en mugg/kopp om dagen i fem dagar. Eftersom jag inte gillar såna där vidarebefordringsutmaningar så tänker jag ta den i bloggen. Kommer strax. Eller i morgon.... Eller så :) 

Av Kvasthilda - 8 december 2014 13:52


Funderar o funderar. Tänkte slå in paket idag så jag får rensa under granen o ställa bort julbagen med alla tillbehör jag inte tänker använda. Fast den kan få stå kvar ett tag till. Har ju inte gjort färdigt pyntandet ännu. Trodde inte det skulle bli så mycket pynt i år men det verkar bli mer än i fjol faktiskt! Lite kvar att rensa. Köksbordet syns i alla fall o det var ett tag sen! Var tvungne att ställa undan presenten jag fick av Dotra. Hon hittade ju en kopparburk på Reprisen i Piteå. En brödburk i koppar. Min mor har en o jag har alltid velat ha en. Den här är lite sliten o fläckig som ny koppar gärna kan bli men den är fin i alla fall. O så var det ju en härlig present från äldsta dottern ♥ 

Hungrig är jag. Har fastnat i mina 365or o fixat o trixat o donat o fejjat lite på dem. Några nya teman till blev det. Nästa års lista är ju redan klar o det uppmanas till att försöka ta alla egna teman tidigare än i sista minuten, men hur fan ska det gå till när man inte har fantasin att hitta bilder till de som finns när man behöver dem? Nu blev det några extra här. De får väl spana igenom dem till framtida utmaningar då. Alla finns ju i samma kategori :) 

Nä, ta en kopp kaffe till o dra igång resten av den här dagen. 

 

Av Kvasthilda - 8 december 2014 09:00


Tema nr 62 Fundersam

342/365


Undrar om den lille granen (eller kanske enen) tackar sin lyckliga stjärna för att den fullkomligen dränkts i vitt snöskum? Happy Star? Man hade ju kunnat plocka isär ett blomkålshuvud och satt på en stam lika gärna. Finns inte en chans att se att det är ett litet barrträd under det där hårda, vita. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2014

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards